Alla inlägg den 17 juli 2009

Av Lina - 17 juli 2009 20:44

*sniff sniff*

Nu luktar det minsann SEMESTER!

Ja, på min ära, nu är det dags!


Winnerbäck går på Spotify och jag har saker överallt, som om ganska exakt en timme ska vara en suveränt genomtänkt och välstuvad packning.

Det är målet.

Grattis och lycka till!


Är så där översprallycklig så det spritter i kroppen och bubblar i hjärtat.

Åh, vad jag ser fram emot det här, med liksom, skräckblandad förtjusning, om man säger så... ;)


Vi hörs igen innan jag far. Nu måste jag som sagt få ihop det här. :)

Och äta.

Och duscha.

Och... Oooh.

Av Lina - 17 juli 2009 14:35

Fyra timmar till semester.


Jippie!


Har idag hunnit;

- göra 2,5 timme övertid

- rejsa runt på moppe

- rejsa runt på cykel

- rejsa runt i bil

- shoppa en korsordstidning och en sudukotidning

- reta upp en åkerichaufför (vilket är lite dumt för samma tomte kommer tillbaka om ett par timmar, men är man absolut inte serviceminded för fem öre och dessutom är grymt otrevlig, då förtjänar man att bli skälld på..)


Nu väntar två eftermiddagssvängar i gula faran innan det är dags att cykla hem och slänga ihop sista packningen, diska och städa undan så att min stackars lägenhetspassare inte ska behöva leva i misär och sen nanna kudden så jag orkar upp i morgon bitti.

06:30 rullar bussen söderut! :)

Av Lina - 17 juli 2009 07:05

Sista dagen innan semestern.

Tänk, den kom till slut..!


Idag börjar jag kl 11 men har en chef som sa "du får komma när du vill".

Visst låter det bra? Problemet är bara att han menar att jag får komma när jag vill INNAN klockan 11 eftersom vi är kort om folk.

Mutter, mutter.


Ska således slänga i mig lite frukost och trampa iväg.


Och just ja, det är ju fredag, så nu kan jag berätta om min tokiga idé.

Jag lovade att ni skulle slippa mina ord, från lördag och en vecka framåt.

Men, det låter så deppigt att det ska bli tomt och tyst här, så jag kom på att jag lånar helt enkelt ut bloggen. Så när jag är borta kommer några av de bästa i mitt liv att Sommarblogga. Tänk er sommarpratarna i P1 goes blogg.

Jag har slängt ut en förfrågan och det är faktiskt sex stycken så här långt som har nappat. Vilka de är kommer de att berätta själva.

De har enkla regler, skriv hur ni vill, när ni vill, bara ni inte får mig polisanmäld eller mordhotad.

Så vad de kommer att skriva om, det har jag ingen aning om.

Spännande va?


Om det är någon jag har missat som gärna vill skriva, hör av er senast ikväll.


Luta er tillbaka och vänta, senast söndag drar Sommarbloggen igång!

Ovido - Quiz & Flashcards