Alla inlägg under april 2009

Av Lina - 29 april 2009 10:10

..på tåget. Men äntligen hemma.

Av Lina - 28 april 2009 01:11

Jag tar härmed en timeout.

Vet inte när, eller om, jag kommer tillbaka, vi får se.
Just nu är det annat som är viktigt.


Av Lina - 27 april 2009 05:51

Ny dag, nya tag.
Förutsättningarna är något bättre; solen skiner och jag har sovit betydligt mer än jag gjorde igår natt.

Det är bara en vecka kvar, sen är jag hemma.



Kanske har jag lärt mig något nu, kanske har jag förstått att jag inte ska vara ute och flaxa runt, att jag ska vara hemma där jag har min trygghet och min familj? Abisko har varit lärorikt på många sätt, den saken är säker..


Av Lina - 26 april 2009 07:47

Så kom samtalet jag bävat för och väntat på en längre tid. Världens bästa bonusmorfar finns inte längre. Jag kommer att sakna dig!

Av Lina - 26 april 2009 05:52

Det är nog inte så smart att gå och lägga sig kl 02.20 om man ska kliva upp kl 05.20
Men roligt var det!



Nu - jobb.

Av Lina - 25 april 2009 18:29

Ja, nu börjar våren komma även här. Snön som kom med besked i söndags är på väg bort. Det har regnat nästan hela dagen, gräsmattorna börjar sticka fram här och var.
Hemma hos mor och far var det över tjugo grader varmt idag, själva stoltserade vi med 6 plusgrader. Jag kommer nog få en chock när jag kommer hem.. :)

Annars då, jo, livet rullar på. Det gäller att ta tillvara på de små, fina sakerna. Som att jag fått en beundrare. Jojo. Hela morgonen igår tassade han runt mig när jag gjorde morgonrunda i brasrum och storstuga. Hejjade stort och glatt resten av dagen. Berättade små historier. Skrattade mycket.

Så i morse när jag började, och kom ner i brasrummet för att sätta fart där, då sken han upp som en sol och gastade "HEEEJ" över hela entrén.
Sen fick jag honom i hasorna hela förmiddagen idag också och på eftermiddagen kom han för att berätta att han åkt med linbanan och fått åka snowracer, som tippat omkull...
Som ni kanske gissat vid det här laget så är min beundrare tre år gammal och tycker det är myyycket spännande med någon som jobbar med hans favoritsysselsättning. Han berättar gärna för alla som går förbi "hon jobbar här!". :)

Och på eftermiddagen kom M och frågade så där i förbifarten om inte jag vill hänga med på party ikväll och jo, det vill jag ju. Blir lite segt i morgon bara, för jag börjar kl 6.30, men men. :)
Just nu jagar vi bil, så vi kan ta oss dit, för gå längs E10 på natten är inte någon höjdare...

Jag har haft några intressanta konversationer per sms senaste nätterna, problemet är bara att jag inte minns så bra vad vi pratat om eftersom jag mer eller mindre sovit samtidigt som jag svarat. I morse vaknade jag till exempel och läste en diskussion jag haft om felvikta täcken, bilar som nästan hamnat i åar, om splitter genom rutor, glömda dammsugningar och varför man inte stänger av ljudet på sin telefon om man inte vill bli störd, om det i så fall kan bero på att man VILL bli störd. Jag hade bara svaga minnen av den där historien, så jag sov nog... :)

Nu ska jag gå och rädda min tvätt, diska efter matlagning och sen kanske vila mig i form för utgång. Eller duscha, det är nog en bättre idé. ;)


För övrigt längtar jag hem speciellt mycket just nu, för hade jag varit hemma hade jag varit på storövning den här helgen.
Jag och GolfBravo. :/
Jaja, vad är väl en bal på slottet? ;)


Av Lina - 23 april 2009 21:52

...och några skratt, så här på kvällskvisten.

Dagens tips; titta in här! Läs, titta på film, lyssna på radioklipp, skratta och förundras över modet hos människorna bakom dårskapen.
De är helt klart tokiga och jag är avundsjuk!


Att de sen ska göra hela resan i en exakt likadan bil som den jag äger, den fina lilla pärlan som går under namnet Skolådan, gör det hela ännu mer knasigt. Och roligt. Och oförståerligt?! :)

Nu - sova.

Av Lina - 23 april 2009 09:14

Bra får det ju inte vara. Inte speciellt länge i alla fall.
Vad hade jag väntat mig?

Beccs- du hade rätt, ljuset i tunneln var ett tåg...


Problemet den här gången är att jag förtjänat det.

Hej och välkomna..!


"Nischey Kar Apni Jeet Karoon"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23
24
25 26
27 28 29
30
<<< April 2009 >>>

Förrut för länge sedan

Hyfsat nyskrivet

Gammalt och arkiverat

Krafsa ner något i min gästbok!

Kategorier

Statistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards