Alla inlägg den 21 april 2009

Av Lina - 21 april 2009 12:22

Jag har lånat Saras dator och laddat över "några" bilder... :)

Här kommer de!


På tåget, jag sov däruppe.

Lapporten

Utsikt från stugbyn vid turiststationen.

Linbanan och offpistområdet på Nuolja.

På väg ut på skidåkning

E10, vår lilla promenadväg. Visste ni att fram till 1980 fanns det ingen väg, bara järnväg?

Utsikt från milspåret

Turiststationen pytteliten där nere, utsikt över Torne träsk

Lapporten igen.

Fyra kilometer rakt upp - sex kilometer rakt ner...

Solen går upp bakom fjällen, taget från mitt fönster.

Kyrkan i Kiruna

Så HÄR är det att bo i kollektiv....


På väg till Narvik med tåg.



Narvik från tågfönstret


Så nära, men ändå så otroligt långt borta.

Fjällen nära stan.


Fin kyrka

Fjorden utanför Narvik


Mitt försök att roa mig att fotografera för att fördriva tiden.
Min missionsring från tiden i Kosovo.

Småbåtshamnen



Narvik


Hm. Ja. Jo. Förklaring onödig?

Tågstationen

På väg hem

Ja, är det skärtorsdag så är det! Vi passerade Blåkulla på vägen... :)
(Det heter dock Björkliden till vardags!)


PHU! Det var några bilder i alla fall!
Hoppas ni blev glada nu...

Nu ska jag laga mat. Mmmm. :)

Ovido - Quiz & Flashcards