Alla inlägg den 19 april 2009

Av Lina - 19 april 2009 19:22

Har jobbat idag. Säsongens värsta dag, in- och utcheckningsmässigt sett.
Det och sen jonglera två sms-konverstioner och försöka att inte bli arg på folk som uppenbarligen inte begriper bättre, då är man trött i huvudet sen när man kommer hem.


Vi har haft snöstorm, det har snöat helt vansinnigt och sen blåste det upp mot 30 meter per sekund i byarna. Inte heeelt lätt att släpa sig ut och städa stugor då. Jag hade konstant ett par kilo snö i mina kängor så jag gav upp tanken om torra fötter ganska direkt.

Dagens fynd: efter en hård natt med fest i Storstugan hittade vi en man som sov inknölad i telefonbåset i entrén, han vaknade inte förrän vi började dammsuga utanför. Hm. Annars var gästernas idé att göra lampskärmarna till chipsskålar en annorlunda tanke, som inte helt uppskattades av städpersonalen kl. 6.30 på söndag morgon då det var chips på soffan, på golvet, på bordet, i lampskärmen, på mattan, under soffan, mellan soffkuddarna, under soffkuddarna... :P

Nu är jag färdig för sängen, kanske en film och sen sova.
Det är en ny dag i morgon, en sista dag, sen är det tre dagar ledigt.
Trevligt.



Just ja! På tisdag får jag kanske låna en dator och kan lägga upp bilder...

Ovido - Quiz & Flashcards