Alla inlägg under april 2010

Av Lina - 30 april 2010 10:38

  


Cykelsäsongen inledd.

Jag och Nishikin tog oss en liten 90-minuters runda i solen. :)


Nu; lunch och sen tåget till kaoset med klass och stil.

Vi hörs i morgon!

Av Lina - 29 april 2010 10:30

Med en chef som säger "jamen ta ledigt på fredag!" så jobbar jag sista dagen för arbetsveckan idag. Härligt!
Just nu öses det dock in arbetsuppgifter av de mest skilda slag, så vi får väl se om jag hinner med bussen jag tänkt mig eller får ta nästa. :)

Ingen större katastrof - jag får åtminstone sova i min EGEN säng i natt!

Ska bli såå skönt!

Dessvärre fick jag därmed avboka en planerad lunch med fröken J, men, det kommer ju fler gånger.. Måste pallra mig till Ume´och hälsa på igen.

Brännbollsyra - favorit i repris, månne?


Lutar åt att jag för tredje helgen i rad ska ut och fara dock, ser ut att bli valborgsfirande i andan "kaos - med stil och klass". QM vid rodret, kan int' bli bättre. Nu hoppas vi bara på finväder!


Helgen spenderas alltså med en blandad kompott av;

- kaoset - med grillning och partaj
- soffhäng i lyan i betongen
- packa kartonger

- löpträning
- kalas
- marschträning
- sova i bästaste sängen


Tillkommer möjligtvis något mer, men det är planen för tillfället.
Oooh!


Trevlig valborg på er!


Av Lina - 28 april 2010 09:02

...träningsvärken from hell i baksida lår.

Vet precis vad det beror på: marklyften i måndags . Gnöhö. :)

Tur för mig att det dröjer till i..morgon innan jag ska köra ben... och jag ska ju springa intervaller idag. Yikes. Aja. Det går det också.


Dagens bästa nyhet så här långt: de har fixat min lön från utlandsstyrkan och jag går plus minus noll. Inget krångel där inte. SKÖNT.


Nu: jobba. Sen: luncha med J i solen. :)

Av Lina - 27 april 2010 07:34

Jaaa, det blev en bra dag igår. En alldelens suverän dag, faktiskt.

Jobbade och fick en hel del bra saker gjort, plus fick en massa nya saker att fixa, skönt. Det haglar utmaningar numera.

Fick meddelande om att en kurs jag skulle ha gått idag inte blev av, himla synd, inte, så då får jag koncentrera mig på viktigare saker. Bra. :)


Klev på en kombination av Långa Farbrorns fina löpträningsschema, avdammat från 2007, fungerade det då, så borde det rimligtvis fungera i år också samt Lisas superbra styrketräningsschema jag provade och trivdes med i Kosovo.

Detta resulterade i ett ryggpass på gymmet, hem, fixa en sallad och käka, snacka skit med min hyresvärdinna och kika på TV och sen dra ut på 45 minuter lugnt löppass. Det gick väl inte superbra men jag tog mig runt i alla fall. Stretchade liggandes på vardagsrumsgolvet, duschade och kröp till kojs med benen i högläge, vaknade i morse, pigg som en mört och med icke svullna fotleder för första gången på ett bra tag.


Yey!


Och idag har jag gått "all in" på det här med sekreterarlooken och har klänning och högklackade stövlar.

Från skitig m90 och kängor till klänning.

Kontrast? ;)


För övrigt har mitt tryck som jag beställde kommit och nu ska jag bara fixa en ram så åker det upp på väggen på kontoret ska ni få se en bild på hur fint det blev!

Av Lina - 26 april 2010 08:37

Har haft en allmänt ganska kass helg som liksom kulminerade och blev extra eländig i lördags. Drabbades av akut hemlängtan och befann mig ett par timmar senare under mitt duntäcke, i min fina nya soffa som jag är så glad för och hade marathonsittning med Gossip Girl på TV, vilket var ungefär vad jag orkade med.


Jag har även i liten skala börjat packa, för helgens absoluta höjdpunkt (nåja, konkurrensen var inte så stor!) var att innehavaren av en lägenhet med krypavstånd till jobbet hörde av sig, och jag ska få titta nästa måndag, gillar jag det jag ser är lägenheten min, åtminstone för 1½ år framöver.
Vilket är helt okej eftersom jag har ett tvåårigt vikariat och det kan vara precis lagom vad jag behöver för att veta om jag blir kvar eller om jag ska söka mig någon annanstans. Yey.

Dessutom är den exakt på kvadratmetern lika stor som den jag har nu. Bara en sån sak.


Annat meck; trumpetfirman jag brukade jobba för har, på alldelens eget bevåg, tappat bort min avskedsansökan. Så chefen ringde och frågade om jag tänkte infinna mig idag och.. Nej, det hade jag inga planer på. Fick helt enkelt skicka en ny och sen hoppas att den kommer fram.

Mer röra;

- jag fick lön från ovan nämnda trumpetbolag eftersom jag fortfarande är anställd, eftersom ansökan inte kommit fram. Så den ska betalas tillbaka. (Meeeeckkk)

- jag fick lön från utlandsstyrkan, som också ska betalas tillbaka eftersom det är "fel" lön, jag ska inte ha kontraktslön utan semestern utbetald i pengar eftersom jag började jobba direkt. Knöligt.
- jag fick däremot ingen lön från mitt nya jobb eftersom vi inte kunde skriva kontrakt i tid, så den kommer i maj.

Harrejösses!


Men, som tur är så är det måndag, och jag är på jobbet som jag tycker så mycket om, solen skiner, det är vår i luften, jag vaknade för första gången på ungefär fyra veckor utan ont i halsen och utan att behöva snyta mig fjorton gånger före frukost, och det är så klart startskottet för att börja träna ordentligt igen.

Som jag längtat..!


Så; jobba, träna, planera för en helg med kartonger, kassar, sortering och packning.


Det är i motvind och inte medvind som en drake lyfter.


Och efter moln: solen.


I år är det mitt år, i år väljer jag det som är bäst för mig, i år väljer jag kärleken.


Hell yeah!

Av Lina - 22 april 2010 09:28

Jag har köpt en tavla. Eller, ett tryck som ska bli en tavla.


Titta HÄR:   


Fin va?

Av Lina - 21 april 2010 08:16

Ja, vad ska man säga.

Hej och förlåt att jag är så dålig på att höra av mig. Igen.

Men ni börjar väl bli vana kanske?


Så här är det;

- jag mår bra (balkanhostan fortsätter dock...)

- jag har börjat på mitt nya jobb och jag STORMTRIVS.
- tänker inte berätta något om mitt jobb här, av skäl som är helt uppenbara. (Är det nån som känner att de absolut måste veta så får ni slänga in en kommentar och berätta vem och varför så mailar jag.)

- jag bor hos världens bästa Lotta, hyr ett rum och pendlar in till stan, men har blivit erbjuden att hyra en lägenhet, så nu klurar vi vidare på detaljerna, men kanske, kanske! I så fall kommer jag bo mitt i smeten, med promenadavstånd till jobbet, grönområden, stan och allt annat man kan behöva. Gött!


Nä, nu måste jag fortsätta jobba. :)

Har en att-göra-lista som är typ två A4.

Me liiiiiike!

Av Lina - 11 april 2010 12:22

Jag.Är.Nervös


Jättejättenervös.



Men det ordnar sig. Allt ordnar sig.


Om man håller sig på rätt sida om linjen.

But I like to take a walk on the wild side.


Jag lovar. Fast mina löften verkar inte vara värda ett skvatt längre.

Hej och välkomna..!


"Nischey Kar Apni Jeet Karoon"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<< April 2010 >>>

Förrut för länge sedan

Hyfsat nyskrivet

Gammalt och arkiverat

Krafsa ner något i min gästbok!

Kategorier

Statistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards