Alla inlägg under juni 2008

Av Lina - 26 juni 2008 10:25

Hej igen.

Nu är jag hemma hos mina föräldrar där jag bosatt mig för resten av veckan. Mysigt, full markservice och långa lata dagar.

Här har inte hänt så mycket av värde annars, jag har hunnit köpa en ny klänning (lång historia!) att ha på bröllopet, jag har solat, shoppat, träffat resten av syskonbarnskaran, varit med Beccs på "Sex and the city" och jag har hunnit ramla, skrapat upp ena armbågen och ena handen samt stukat min vänstra fot...


Jag är en vandrande katastrof som bara borde få gå i stadiga m90-kängor.

*suck*

Nu ska jag försöka linka mig ut i bilen och köra till stan. Hah!
Det ska bli en intressant upplevelse... :\


Kram.

Av Lina - 22 juni 2008 19:15

Så sitter jag hemma på glaciären och skriver på min riktigt trasiga gamla laptop. Hela skärmen är ett enda flimmer av grönt, blått och rött.
Jag orkade inte släpa med mig min andra dator hem så jag får väl stå ut med den här.
Dessutom är det bara idag. Från och med i morgon bor M2 här, han tar alldelens säkert bättre hand om lägenheten än M gjorde... *suckar*

Jag packar ihop och åker hem till mor och far resten av veckan. På lördag drar jag vidare till Rättvik på bröllop minsann, och på måndag bär det av igen.

Så vad ska jag berätta om de senaste veckorna? Att jag sovit i sex olika sängar på sju nätter? Bott i kappsäck, blivit proffs på att packa?

Först reste vi till Grekland, via Makedonien, Skopje och sen ner till Thessaloniki. Tjänsteresa som även gav möjlighet att ligga i en solstol vid poolen på hotellet, att vila lite på en lång sandstrand, bada i havet, äta god mat i massor och shoppa, även om det var konstant högt och stressat tempo.
Thess är en fin stad, Skopje lika så. Jag reser gärna tillbaka snart.

Jag fick tag i en klänning till bröllopet, jag hoppas att jag kan lägga upp bilder på den sen. Den är lite speciell, och jag behöver inte vara orolig att någon dyker upp i en likadan eftersom den är inköpt i Skopje. :)

När vi kom hem från resan var beredskapen höjd, jag och Stina hamnade på bevakning på en av våra fasta bevakningsuppdrag i tjugofyra timmar. Det var 24 roliga timmar, där jag fick laga mat (tacopaj och kladdkaka), ligga på rygg och läsa en bok samt titta på en massa TV som bästa Beccs skickat över på usb-minne.  Me like!

I måndags åt vi på restaurang med hela sektionen, galet god mat, framförallt efterrätten var otrolig. Mmmhmm!

Tisdagen gick åt i sin helhet till en crazy resa till bland annat den amerikanska campen. Vi snurrade på i högt tempo ett tag, jag och ekonomichefen... Vi tappade kontakten med varandra och dessutom tog allt ungefär sju gånger så lång tid som vi hade räknat med. De var inte direkt snabba på ekonomiredovisningen... Suck! Min chef hann till och med oroa sig så mycket att hon fick efterlysa oss hos kommandocentralen. :)
Det bästa med den resan var att jag fick tag i fina Asicsskor åt både mamma och pappa på PX:et under tiden jag väntade. :)


Resan hem till Sverige gick bra. Jag tyckte det gick betydligt fortare än de fem timmar det verkligen tog. Vi var en timme tidiga till Arlanda och det gjorde att jag hann med ett tidigare tåg. Jag klagade inte.. :)

I torsdags fick jag äran att vara barnvakt åt två av busfröknarna, det var skoj!

Midsommarfirandet var lugnt, jag var hos mor och far på midsommarafton, det var mysigt, grillning i trädgården och fint väder. Igår hamnade jag hos storasyster på drinkar och sen dansade vi oss ner på krogen, tokskoj för någon med umgänge-i-civila-kläder-abstinens..
Det dök upp goda melondrinkar samt lakritsshot och jäger och jag var faktiskt lite snurrig när jag kom hem. :)

Idag har jag varit ute i skogen och tittat på när min jätteduktiga lillehund Hugo tog 42 poäng av 42 möjliga på sitt första riktiga spårtest. Tjoho!!

Nu ska jag gå och packa ihop det sista innan jag ska sova.
I morgon ska jag träffa resten av busfröknarna, sen bio med Beccs. Tjipp!


(Jag har alltså sovit i; hotellsäng i Grekland, i Skopje, i min säng på campen, i vakthuset på berget, i MIN säng och i gästsängen i Tokåker.)

Av Lina - 18 juni 2008 07:41

Det är dagen D. Eller dagen L som i LEAVE..!
Om ett par timmar sitter jag på planet på väg hem hem hem!

Det ska bara fixas och donas med det sista, sen åker jag.


Runt kl 20 beräknas jag rulla in på centralen där mor och far väntar.
Yeah!

Så puss på er så länge. När vi hörs nästa gång ska jag berätta om resan till Makedonien och Grekland. Om en natt i ett torn på ett berg. Om min och ekonomichefens stressade, galna resa till den amerikanska campen.
Och om allt annat som händer i livet.

Men tills dess; KRAM!

Av Lina - 10 juni 2008 10:36

Hej!

Ja, jag vet att det var länge sedan ni hörde något från mitt håll, så här kommer bot och löfte om bättring!

Veckan har gått i ett rasande tempo, chefen kom tillbaka på måndag kväll, sen har det ramlat på så in i vassen.

Jag har hunnit;

- jobba på bröllopsbrännan (lite grann i alla fall. Tyvärr gick solen i moln i typ fyra dar när jag väl fick tid att pressa!)
- köpa nya kängor, äntligen äntligen. Det blev ett par Magnum med dubbla dragkedjor. Me like, me like!
- fira nationaldag med picknick i gröngräset  [tränade ögon kan se mig på en av bilderna. :)]
- spontanshoppa ett par nya löparskor i stället för dem jag fick reklamera och skicka hem till Sverige igen. Suck. Blev ett par Asics den här gången.
- skriva brev

- sätta ihop mitt livs första egna spinningpass med hjälp av Maria
- provköra nämnda spinningpass på en försöksgrupp
- gå långa varvet runt berget (13 km) med Stina, helt galet mycket lera, platådojor fick man! Vi fick spola av skorna med högtryckstvätten när vi kom tillbaka... :) Vi blev ganska uttittade när vi kom hem till stabshuset barfota med varsitt par dyngblöta skor i handen.
- legat i en soffa och tittat på film samt ätit popcorn
- hängt på mässen

- vinkat av "mina" grabbar som åkte hem på leave (snyft!)
- börjat packa inför onsdagens tjänsteresa till Grekland...
- gått med kroppsskyddet (10,5 kg) och kängor
- gått fem varv runt campen varje morgon

Och vänta här nu. Jobbat har jag gjort varje dag också!

Det roligaste och läskigaste på hela veckan var när jag fick klättra upp på lilla podiet, ställa in cykeln, dra i gång cd-spelaren och hålla mitt första spinningpass någonsin. Det var en otrolig kick att se hur hela gänget gjorde sitt yttersta och att de svettades. Som de svettades! Bikramyoga har man hört talas om, yoga i heta rum som är bra för att rena kroppen, men i Kosovo kör vi bikramspinning, tältet håller en nätt temperatur på säkert 25 grader INNAN man börjar. Pust!
Jag hade en adrenalinkick som hette duga efter det...!

Nu ska jag jobba lite, i morgon drar jag som sagt till Grekland och kommer inte hem förrän på lördag. På söndag är det spinning igen, sen väntar två dagars arbete innan jag - kommer - hem - på - onsdag!

Nu ska jag ut i solen och äta lunch, solen som äntligen kom tillbaka idag. Tjoho!

KRAAAAM - framför allt till världens bästa mamma som fyller år idag!

Av Lina - 2 juni 2008 10:33

...och det finns dåliga dagar.

Lördag var en dålig dag. Söndag var en bra dag.

Jag vet egentligen inte var lördagen gick fel, bara att det gick fel i expressfart, slutade med att jag slamrade in på rummet, la mig i sängen, åt popcorn och tittade på TV tills jag somnade (med datorn på magen, hörlurarna på..). Regnet öste ner och åskan mullrade från två håll. Mäktigt.
Mitt humör i kombination med hög värme, svett, trassel, krångel, bök och stress gjorde situationen ohållbar. Den planerade middagen uteblev jag från. Det var inte läge... :(
 
Söndag morgon vaknade jag kl. 6.30, klev upp, gick ut och gick 13 km med Stina, kanonväder, kanonsällskap, kanonhumör.
Jobbade lite, var sjukt nöjd med mig själv som gjorde månadsavslut med bara 20 öre differens i kassan. Gaddamit.
Sen kastade vi oss i krigarbussen och drog ut - vårt stora söndagsnöje.
Kom hem med lite mer än det var tänkt, men ack så kul det var. Sommartäcke, check, whiskey åt pappa, check, nytt duschdraperi, check...
Kvällen avslutades alldelens strålande, jag somnade med ett leende på läpparna, vilket var stor skillnad mot kvällen före då jag insåg att om jag visar mig bland folk nu så kommer jag förmodligen slå någon. ;)

Idag kommer chefen tillbaka, och det ska bli såååå skönt.
Samtidigt som man nästan vant sig med att vara ensam.


Och hörni - om två veckor kommer jag hem..!

Hej och välkomna..!


"Nischey Kar Apni Jeet Karoon"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Förrut för länge sedan

Hyfsat nyskrivet

Gammalt och arkiverat

Krafsa ner något i min gästbok!

Kategorier

Statistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards