Alla inlägg under december 2008

Av Lina - 31 december 2008 08:50

...som gjort 2008 till ett år att minnas, till er som fått mig glad, ledsen, arg, förvånad, förstummad och förlorad, till er som förändrat mig, gjort mig starkare, bättre, piggare, mer tillfreds men också till er som gjort mig svag,  som fått mig att vackla och fundera, till er som visat mig vad fantastisk vänskap kan göra med själen, till er som stått vid min sida under ett år av förändringar, som aldrig lämnat mig trots att jag lämnat er.

Till alla er som gjort mitt liv helt under 2008;

G O T T  N Y T T  Å R!

Låt 2009 bli ett magiskt år, jag älskar er!
Kram.

Av Lina - 29 december 2008 14:37

Jag tänkte bara säga att allting går väldigt, väldigt bra för mig just nu.

Det liksom bubblar i mig för att jag är på så bra humör.. :)


Lite lycka, så här i sluttampen på året, det var verkligen inte väntat.

 Men ack så välkommet.



Och bättre blir det, i morgon får jag träffa bästa Beccs, över en sallad och bio, och på onsdag åker jag till el Stockholmo och firar nyår med Stina. Weeee! :D

Av Lina - 28 december 2008 20:16

2008 är året då…

…jag packade mitt liv i kartonger återigen, denna gång för att stuva undan det, packa en kappsäck och fara till Kosovo. Året kom att kretsa kring det, och således gör listan det också.

Årets förändring;
att släppa livet här hemma, att anpassa sig ett helt annorlunda liv, där man får maten serverad och tvätten tvättad och städningen utförd. ;)
Och att komma hem igen.


Årets insikt;
Jag behöver inte människor som bara tar och tar när det finns vänner som vänder upp och ner på min värld, som tar mig med storm och får mig att le konstant med sin blotta närvaro.


Årets roligaste;
Festen på postkontoret i Kosovo, i skydd av mörkret, bakom fördragna gardiner dracks det Jäger ur små pappersmuggar och spelades kort in till småtimmarna en helt vanlig måndag. Grabbarna grus och fröken K var som vanligt med och rockade min värld!


Årets onödigaste;
Ramla och stuka foten på första leaven var dumt. Att ramla igen på hemvärnsövningen i Stockholm var om möjligt ännu mer korkat. Tolv röntgenplåtar, en vecka på kryckor och en rehabilitering som fortfarande pågår.


Årets bekantskap;
KS17...! Framför allt finns det tre personer som jag aldrig kommer att glömma.
Utan er hade jag inte klarat det.


Årets investering;
iPoden. Jag går ingenstans utan min iPod!
 

Årets överraskning;
Födelsedagsfesten. Log.sektionen ställde till med överraskningskalas på kvällen innan jag fyllde och jag hade inte fattat nååånting… :) Kände mig lätt korkad när jag kidnappades från ”kvällstjänsten” och sattes vid dukat bord. Jordgubbspaj!


Årets ”ja jävlar!”;
Att klara av sju månaders frånvaro från livet och det välkända här hemma.
Att fixa det även när det kändes svårt och jobbigt och hemlängtan var enorm.


Årets resor;
Många vändor med tåg, pendel och buss till Livgardet, minst lika många vändor i Flygvapnets propellerplan till Kosovo.


Årets läskigaste;
Ögonblicket då jag trodde att trafikolyckan var ett faktum, ensam på hårdtrafikerad väg utanför Pristina. Tack och lov gick det bra.
Årets hoppsan;
Ibland tar det lite längre tid än vanligt att inse att vänskapen finns runt hörnet. När man minst anar det så dyker den upp på en blogg nära dig.


Årets partaj;
mässen sista söndagen i Kosovo var en galen kväll men bästa partajet var 29/2, när jag hade femton av de allra bästa hemma på ”Do Videnja” – på återseendeparty.


Årets pryl;
ny dator. (Acer Aspire)


Årets nästan;
Jobbet i Tällberg. 233 sökande – åtta till intervju, jag var en av dem.


Årets ”ja tack”;
Det är klart man säger ja tack till att gå på årets bröllop; när soldat Kindman blev fru From!
(Även om det är lite krångligare när man befinner sig 2000 km från Rättvik..)


Årets misstag;
att släppa in personer jag inte mår bra av i mitt liv igen. Och att hyra ut lägenheten till fröken slarvmaja.


Årets bästa klädköp;
är ett par skor; mina turkosa Asics som jag köpte – och slet ut, under en intensiv sommar på Balkan.


Årets ”trodde jag aldrig”;
Resultatet av Projektet, så här långt.


Årets gräl;
med den otroligt slarviga hyresgästen om den dessutom uteblivna hyran.
Årets låt;
Pink; ”So What”

Av Lina - 27 december 2008 08:42

Bocken har brunnit! :(

Av Lina - 26 december 2008 18:54

Så var julen över, dock inte ledigheten, som tur är.
Jag jobbar inte förrän på måndag morgon klockan sex, har en hel helg kvar att se fram emot. Skönt!

I tisdags firade vi alltså jul med min ena storasyster med familj, på julafton firade vi med den andra syster och hennes familj.
God mat, julklappar i massor och sena kvällar blev det.

Vi gick en morgonpromenad, mamma, pappa, Hugo och jag på julaftonsmorgon, härligt. På juldagsmorgonen ville mamma och Hugo att jag skulle följa med ut igen men då var jag så trött att jag var tvungen att sova en timme till, och således fick gå ensam när jag väl pallrat mig upp.
Blev en rejäl sväng; två timmar!
Jag hade mobilen med mig och kunde ta några bilder;


Solen orkade knappt över kanten vid Klocksberg






 
(Nu kan nog Ingrid lista ut vart jag gick!)


Visst har jag fin jacka? =) Och observera att lurarna till iPoden matchar..!

Vi hade mammas moster på besök igår, det var roligt att träffa henne, var inte precis igår. Var nog sisodär en tio-tolv år sedan, ungefär.

På kvällen packade jag Skolådan och for hem, somnade som en sten kl 22 och vaknade inte förrän kl 9. Skönt.
Var ut på ytterligare en tvåtimmarsrunda idag, kom hem med...tamtadadaaam; BLÖTA fötter! Trots att det var fem minusgrader...
Hur lyckas man med sånt? Jo, man går ut på skjutfältet, och precis under riksvägen har bäcken svämmat över och lämnat en massa vatten och issörja på hela stigen... Tanten före mig plumsade över med stavar och allt, men jag tog två kliv, fick vatten i båda skorna, backade, vände och gick en annan väg. Nån hejd får det ju vara..

Sen har jag badat, grillat kyckling på min fina grill, städat, varit på Ica Maxi samt diskat. Nu ska jag ge mig i kast med att grilla laxspett, det ska bli spännande. I morgon väntar lunch hos mamma och pappa, på söndag en sista slö dag sen jobbet igen på måndag.


Ska även skriva ihop en summering av året som gått, så den kommer snart.

Kram!

Av Lina - 23 december 2008 23:27

...JUL..!!!

Sista jobbardagen inför julen avklarad, första julfirandet hos storasyster likaså. Finfina julklappar fick jag. :)
Syskonbarnen blev glada för sin julklapp. Tur!

Nu ska jag gå och sova och ladda inför morgondagen.

Och till postisarna i Skutan; jag lovar bot och bättring nästa år!

Förlåt! KRAM på er, jag saknar er och ska försöka komma och hälsa på snart. :)

KRAM!

Av Lina - 20 december 2008 07:36

Just nu är vi inne i den mest intensiva fasen på året på jobbet.
Det är kartongvis med julkort över högt och lågt och överfulla lådor som behöver tömmas.
Igår körde jag transporter och fick åka runt och tömma just lådor, det märktes att jag var ringrostig! Två lådor fick jag inte upp, tur jag hade Tomas, och en lådas innehåll hamnade... inte bara i säcken. Så såg ni någon ligga på knä nedanför en brevlåda igår, svärandes fina ramsor och plockandes post från marken så var det förmodligen jag. :)

I övrigt har jag ätit så oootroligt god mat den här veckan, har fått nya recept och det är plötsligt kul att laga mat och inga problem i världen att ta med sig två matlådor till jobbet.
I torsdags var jag ledig och var till Dalarna på shopping med den gipsade fru From (som brutit armen lagom till julbaket..:( ), kom hem med lite småsaker, klippte mig på vägen hem, stannade och åt middag med mor och far och fick min julklapp. Redan. Vi är dåliga på det här med att hålla oss till julafton i vår familj nämligen.
Så jag är numera stolt ägare av en OBH Nordica elgrill!
Denna ska givetvis invigas idag. Tror det blir kyckling.

Mamma ringde igår och skrattade, jag har hamnat i sockentidningens almanacka för 2009. Jojo! Jag är maj! Till fotot på mig i gröna kläder och basker kan man läsa;

"Sergeant Karlsson till Kosovo for
så kan det gå när liten blir stor
I NATOS:s tjänst hon anträdde färden
att göra en insats för freden i världen
Nu är hon hemma hos mor och hos far
och tänker tillbaka på spännande dar
med minnen av skott från kanon och gevär
där trivdes hon bra som den pangbrud hon är."

Vad säger man?! Haha! Visst var det fint? :)
Det är en speciell almanack förresten, med lite annorlunda namnsdagar - det är nämligen efternamn..! Så alla efternamn som finns i socken har en dag att fira. Rolig idé!

Nä, nu har inte jag tid med det här, ty nu måste jag äta frukost och sätta fart om jag ska hinna mina dubbla träningspass på gymmet idag.

Först styrka, sen spinning. Skoooj.

På agendan i övrigt idag står det gamla vanliga;
- diska
- damma
- dammsuga
- göra klart julkorten
- fixa sista julklapparna

 Jag jobbar i morgon och måndag + tisdag försvinner ju i ett nafs, så det är dags för "stora" julstädningen idag.

Vi hörs!

Av Lina - 17 december 2008 21:49

...när man har roligt.

Förlåt att jag inte hört av mig på ett tag.

Nej, jag har inte drunknat i någon julkortslåda eller gått vilse i något getto, jag har bara jobbat och lagat mat och ätit och tränat och... Levt.

Livet tar tid ibland.

Det som är bra med att ha fullt upp är att man inte har tid att fundera på saker som skaver och saker som gör ont. Resultatet blir att man överlever det också utan att gå under, vilket är väldigt skönt som omväxling.
Tror boken vände blad och det var en roligare berättelse på den här sidan.
Jag klagar inte.

Idag har jag internetshoppat lite, protein till mig själv och en fin och lite udda julklapp till någon annan, som är för långt borta för en kram.
Mamma har fixat ytterligare en julklapp som ska meckas till ett paket och skickas, det blir nog uppskattat.

Nu ska det bara fixas julklappar till syskonbarnen så är jag på banan igen.

Tur det då julafton är om en vecka!
Uj!

Nu måste jag sova om jag ska orka shoppa med bästa fru From i morgon! Wheehoo! Semesterdag - here I come!

Hej och välkomna..!


"Nischey Kar Apni Jeet Karoon"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Förrut för länge sedan

Hyfsat nyskrivet

Gammalt och arkiverat

Krafsa ner något i min gästbok!

Kategorier

Statistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards