Direktlänk till inlägg 20 december 2008

Julkort, julkort, julkort

Av Lina - 20 december 2008 07:36

Just nu är vi inne i den mest intensiva fasen på året på jobbet.
Det är kartongvis med julkort över högt och lågt och överfulla lådor som behöver tömmas.
Igår körde jag transporter och fick åka runt och tömma just lådor, det märktes att jag var ringrostig! Två lådor fick jag inte upp, tur jag hade Tomas, och en lådas innehåll hamnade... inte bara i säcken. Så såg ni någon ligga på knä nedanför en brevlåda igår, svärandes fina ramsor och plockandes post från marken så var det förmodligen jag. :)

I övrigt har jag ätit så oootroligt god mat den här veckan, har fått nya recept och det är plötsligt kul att laga mat och inga problem i världen att ta med sig två matlådor till jobbet.
I torsdags var jag ledig och var till Dalarna på shopping med den gipsade fru From (som brutit armen lagom till julbaket..:( ), kom hem med lite småsaker, klippte mig på vägen hem, stannade och åt middag med mor och far och fick min julklapp. Redan. Vi är dåliga på det här med att hålla oss till julafton i vår familj nämligen.
Så jag är numera stolt ägare av en OBH Nordica elgrill!
Denna ska givetvis invigas idag. Tror det blir kyckling.

Mamma ringde igår och skrattade, jag har hamnat i sockentidningens almanacka för 2009. Jojo! Jag är maj! Till fotot på mig i gröna kläder och basker kan man läsa;

"Sergeant Karlsson till Kosovo for
så kan det gå när liten blir stor
I NATOS:s tjänst hon anträdde färden
att göra en insats för freden i världen
Nu är hon hemma hos mor och hos far
och tänker tillbaka på spännande dar
med minnen av skott från kanon och gevär
där trivdes hon bra som den pangbrud hon är."

Vad säger man?! Haha! Visst var det fint? :)
Det är en speciell almanack förresten, med lite annorlunda namnsdagar - det är nämligen efternamn..! Så alla efternamn som finns i socken har en dag att fira. Rolig idé!

Nä, nu har inte jag tid med det här, ty nu måste jag äta frukost och sätta fart om jag ska hinna mina dubbla träningspass på gymmet idag.

Först styrka, sen spinning. Skoooj.

På agendan i övrigt idag står det gamla vanliga;
- diska
- damma
- dammsuga
- göra klart julkorten
- fixa sista julklapparna

 Jag jobbar i morgon och måndag + tisdag försvinner ju i ett nafs, så det är dags för "stora" julstädningen idag.

Vi hörs!

 
 
Simon

Simon

22 december 2008 20:57

TAAAAAAAACK så jättemycket för det fina julkortet jag fick idag! Du gör alltså så fina julkort... många tack från lilla skånepågen :)

Kram!

http://simon.holmbring.se

 
Ingen bild

Skutskär

23 december 2008 08:11

God Jul och Gott Nytt ÅR!!
önskar Vi på Posten i Skutskär.
(vi fick inget julkort)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards