Alla inlägg den 11 december 2008

Av Lina - 11 december 2008 18:57

Idag var ingen bra dag på jobbet. Fy.
Det började fint med att jag inte fick upp lokallådan. IGEN.

Precis som i fredags hade den frusit ihop och det är något man inte riktigt pallar med klockan sex på morgonen. Så jag gick in igen och tjurade lite.
Ludde fixade varmvatten och en plastpåse och gick ut i stället.
Tog ungefär tio minuter så var han inne igen, med posten i handen.
Gött.

Fipplade på med mitt, allting tog en himla tid, kom inte ut förrän strax före kl 11, då hade jag ändå inte haft fikarast utan kastat i mig min macka på stående fot vid diskbänken. Hm!
Väl ute på distriktet insåg jag att jag var tvungen att vara väldigt sparsam med batteriet på mopeden om det skulle räcka, så alltså gick jag, bar på armen och gick så mycket jag kunde.
Det hjälpte dock inte. Snön vräkte ner, jag körde fast med mopeden i de fina vallar som folk gör när de skottar ut all snö från sina uppfarter och gångvägar ut på vägen där de hoppas att den mirakulöst ska försvinna av sig självt. Jag antar att dom hoppas det i alla fall. I stället ligger den ivägen för alla andra som försöker ta sig fram. Smart. (Jo, även jag fattar att dom hoppas att plogen ska ta med sig snön och... vart den tar vägen tror jag inte dom bryr sig i bara den inte ligger på deras gård..)

Så jag har puttat, jag har dragit och jag har gungat loss mopedskrället ur snöhögarna. När jag äntligen var klar och skulle försöka ta mig tillbaka drog batteriet en sista suck och jag fick ringa in och be om hämtning.. Suck.
Kom in till slut, dyngblöt in på underkläderna och helt slut i kroppen efter att ha burit, kånkat och djävlats med mopeden i 4½ timme.
Kom in en timme efter att jag egentligen slutat. Hm...

Blev bara tre timmar övertid idag.

Vänta här nu. Var det inte någon som ville ha snö? Lisa! Du får huuur mycket du vill, det är bara att komma och hämta..!


Nu har jag tröstat mig med tacos som kompensation för lunchen jag aldrig fick och tagit med mig datorn och lagt mig i sängen.

Jag hade tänkt träna ikväll, men jag orkade knappt gå upp för trappen hemma så det var bara att glömma.

Men, i morgon är det fredag och sen är det helg!

Nu ska jag läsa världens längsta mail och svara på det innan jag tittar på ett avsnitt av Gossip girl och laddar för i morgon. :)

Ovido - Quiz & Flashcards