Alla inlägg under augusti 2009

Av Lina - 31 augusti 2009 04:59

Vill ni mig något så är jag här:

Av Lina - 30 augusti 2009 23:10

Jag måste vara släkt med Alfons Åberg.


Jag ska bara.


Sen ska jag sova. :)


(Bara diska klart, betala räkningarna, skriva ett mail och duscha...)

Av Lina - 30 augusti 2009 19:38

Ja, kan inte säga så himla mycket om helgen.

Men jag kan låta bilderna tala.


200 meter




Och en bild på en trött soldat;

På väg hem till mor och far. :)

Och så här vackert var det i hembyn igår. :)


Har alltså gått vapenutbildning i helgen. Ensam tjej med 20 grabbar. Höhö. :)

Otippat? Inte ett dugg.
Bara jag som är galen nog? Antagligen.

Jag trivdes som fanken i alla fall. Inte heller speciellt oväntat.
Dessutom är det en riktigt bra utbildning och bland det bästa jag gjort i gröna kläder. 100, 200, 300, 600 meter och ändå träff.
"Träff, mitt i målet, bra!"

Sen lite maskering-och-kräla-i-skogen-och-gömma-sig-övning.

Lärorikt.

Kaptenen frågade på avslutningen om det varit jobbigt att vara ensam tjej, men jag bara garvade. Jag är van...


Nu;

PACKA! Städa lite så fru From inte behöver slå sig fram med lie här då hon ska bo här och sen ska jag sova.

I morgon åker vi! Eller, i natt kanske man säger när man ställt klockan på ringning 03:45?!

Toktidigt..... :)


För övrigt; bra helg på ett annat vis också.
Du vet att jag blir varm i hjärtat när du är lycklig. Alltid.

Av Lina - 29 augusti 2009 20:27

Ja, vilken dag. Suveränt. Kan inte berätta nu av sekretesskäl, får berätta och visa bilder i morgon.


Men sjukt jäkla skoj har jag haft.


Nu väntar myskväll med "Män som hatar kvinnor" och popcorn med nästa hela familjen, inklusive en syster, en svåger och barnen (som inte ska titta på filmen, dock).


Nej, nu måste jag kasta mig ut i rummet så jag får en bra plats! Sist jag såg den här filmen satt jag nämligen längst fram, näst längst ut på bion i Sickla... ;)

Av Lina - 28 augusti 2009 23:49

...vad gjorde man innan man hade Internet?

Jag kom på, så här på fredag kväll, att min medicin tar slut på söndag.

Ja, se goddag då. Åka till Cypern utan? Eh, nej. Tror inte vi ska ha så kul va?

Hela helgen sitter jag fast på kurs under alla apoteksöppettider.

Humpf. Kom på att det finns ett apotek på Arlanda, jue. Kom lika snabbt på att min medicin är så pass ovanlig att det det inte är säkert att dom har den där. Kul att stå på Arlanda kl 7 på måndag morgon och de säger "nä, men vi kan få in den till i morgon". Det var ju den semestern det.


Men. Då kom jag på. Fullmakt. Så klart. Hur gör man då? Jo, man klickade sig in på Apotekets hemsida, loggar in med BankID och simsalabim har jag gett min storasyster fullmakt att köpa medicin på mina recept. Som lämpligt nog ligger som e-recept och kan hämtas ut varsomhelst. Det bra i kråksången är också att jag var smart nog att förnya receptet i TID, som omväxling. Så det krånglet är redan överstökat... PHUUU.


(Hon har även nyckel hem till mig, fullmakt att utföra bankärenden i mitt namn och vet var jag har passet, så hon kan legitimera sig med det som ombud för att hämta ut försändelser  i mitt namn, vilket vi praktiserade när jag var i Abisko... Bra med systrar!)


Det löste sig således.


Tack Apoteket.se för det, ni räddade precis min semester.

Och tack på förhand, en av världens allra bästaste systrar för hjälpen!


Godnatt!

Av Lina - 28 augusti 2009 21:43

- har en lägenhet som ser ut som skräp

- har blöt tvätt överallt

- har jättetrötta ben

- har packning inför helgen på halva hallgolvet

- har disk på hela diskbänken

- har böcker och papper över hela skrivbordet

- har en påbörjad Cypernpackning (minus resväska, som jag inte äger någon) på soffan

- har ren och torr tvätt i resten av soffan

- har NCIS på TV:n

- har en superspännande bok på nattduksbordet

- har inga sängkläder i sängen
- har ingen egentlig tid att sitta här och glo.


Helgen; Dalarna. Igen. Me like Dalarna! Hinner träffa ma och pa också. Och busHugo. :D
Lådan rullar redan kl. 6.45 Gaaddammit. Mitt i natta.

Nu måste jag eliminera minst fem av de där punkterna ovan.
Minst. Oh, va roligt.

Vad sägs om packa klart inför i morgon, fixa sängkläder i sängen, slå av TV:n, blunda för boken och ta reda på tvätten?

Ja. Va roligt. :)


Just ja; shoppingen igår. En ny BH, ett par nya löpardojjor och några böcker. Jepp. Adidasdojjs den här gången. Tur att Asicsskorna för 1800:- inte passade, för då hade jag blivit fattig. Ursnygga dock.


Provsprang skorna idag, mellan eftermiddagens små regnskurar. Flög väl inte precis fram, men det gick hyfsat. :)

Mycket nöjd med skorna. Önskar jag kunde pressa på lite men med en tejpad vrist får man vara nöjd med det lilla man klarar.
21 september ska jag tillbaka till rehabträningen på allvar.


Och ja, från om med idag är jag officiellt studerande igen.
Ledarskaps- och coachingprogrammet vid Umeå Universitet. :)


Nu; fixa. Sova. Åka till Dalarna. Lära mig nya saker. Träffa familjen. Sova. Åka till Dalarna. Lära mig mer. Åka hem. Packa klart. Sova. Åka till Arlanda.

Flyga till Cypern.


Sa jag förresten att jag har semester?

Jag har s - e - m - e - s - t - e - r  !


Oh yeah!

Av Lina - 27 augusti 2009 22:51

Jag klarade det.

Snubblande nära att missa intervjun, var jag på rätt ställe på rätt tid? Svar ja, men var jag på fel ställe typ tre minuter innan dess? Svar ja!

Äsch. Tur jag i sista sekunden bytt till springvänligare skor.


Ramlade lite över mina egna ord och fick påpekanden om att jag ju "glömt hälften" när jag berättade om mig själv (drog bara den postala bakgrunden, bommade till en början både Clas O och Abisko).

Mannen från facket tyckte jag hunnit med otroligt mycket, och jo. Stolpar man upp det så där så blir det lite.


Så berättade de om verksamheten. Bitarna ramlade på plats, den obefintliga beskrivningen i annonsen fick en förklaring. Ett jobb olikt alla andra i firman, ett alldelens suveränt passande linajobb. Pusslande, snabba beslut, stora tankebanor, en personal på 42 personer, klockrena chefer, mitt i City, pendlingsavstånd till stället jag iskallt räknar med att få bo på.

Visst får jag? :)


Klart jag vill ha det om jag får det.

Allt annat vore galet.

De håller mig på halster till 3 september dock. Evigheters evighet!
På en playa på Cypern, där får jag veta.


Nu måste jag sova så jag orkar jobba i morgon.

Idag åkte det visst runt en liten Skolåda full med post på Södertull, en slags nödlösning kan man lugnt säga. Hoppla.

Inga bilar, inga mopeder och en brevbärare med stressmätaren på rött och med ett tåg att passa.. ;)


Alla fick sin post.

Jag hann med tåget.


Uppdraget slutfört.

Flexibel är mitt mellannamn.


Bilder på mina shoppingfynd och resten av dagen i text kommer i morgon.

God natt!

Av Lina - 26 augusti 2009 22:24

Håll tummarna i morgon klockan 15.


Tack. :)


För övrigt är min nya hemadress klar, så nu ska jag bara lära mig hur man bloggar där och dessutom flytta över bilder och text.


Hur var det nu, jo;

"Äsch, det tar vi efter Cypern."



Nu; sova sova säng säng säng.

KRAM.

Hej och välkomna..!


"Nischey Kar Apni Jeet Karoon"

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Förrut för länge sedan

Hyfsat nyskrivet

Gammalt och arkiverat

Krafsa ner något i min gästbok!

Kategorier

Statistik

Sök i bloggen

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards