Alla inlägg den 21 augusti 2009

Av Lina - 21 augusti 2009 16:20

Ja, det är mycket nu som sagt.

Igår gick jag till jobbet, jobbade (vilket var ett äventyr i sig), gick hem, cyklade ner på stan, körde pump, cyklade lite på gymmet, cyklade hem, handlade, kraschlandade i sängen med en bok. (Jan Guillous "Men inte om det gäller din dotter")

Phu.

Ja, jobbet igår var inte lätt. Det var en SÅN dag bara. Allt som kunde krångla, ja, det krånglade så klart. Tappade saker, reklamen var värdelöst bladad, fick blada om och sortera ur överblivna exemplar, välte en hel låda med post bak i bilen, fick fina om alltihop, det var hur varmt som helst i bilen och jag hade inget vatten med mig. Bra jobbat där. Tur jag fick tag i vatten iaf, annars hade jag nog svimmat av i omgångar.

Idag hade jag en betydligt bättre dag, rent arbetsmässigt i alla fall.

Tack och lov. :)


Kvällen har ett schema som innehåller en mils löpning, shoppingvända på stan, packa grönkläder inför övning i morgon, fundera över kläder till lördag kväll eftersom jag bara studsar in, ur gröna kläder, i civila och drar till Dalarna (eh, ja, duscha måste jag göra också).


Pratade med mamma idag och det var ett jobbigt samtal, jag började till och med lipa lite i postbilen. Saken är den att Hugo haft problem med sina tassar av och till i flera år. Mer till än från, dock. Nu är det riktigt risigt. Så risigt att om han inte svarar på behandlingen nu, då tycker veterinären att det enda raka är att ta bort honom.
Jag kan liksom inte ta in det. Min lillehund, som jag älskar så himla mycket.

Det känns inte klokt. Men visst, även jag kan förstå att han lider, att han inte har något liv när han inte kan gå, när han har ont och går på penicillin för jämnan så att magen pajjar ihop.

Hans tassar ser ut så här; (VARNING för obehaglig bild!!)



Mamma bad mig fråga er, har någon varit med om något liknande?

Någon som har några tips och råd?


Vi vill ju att han ska bli frisk.


ÄlsklingsHugo.

Eatons Hugo - söt va?



 


Åh. Nu kommer tårarna igen. :(


Tok- och busHugo. Snälla bli frisk.


Nä. Nu blir det löpning, rensa skallen. Vi hörs framåt söndag när det lugnat sig i huvud och hjärta.


Puss.




"You know that I could use somebody
Someone like you"

Ovido - Quiz & Flashcards