Alla inlägg den 3 december 2008

Av Lina - 3 december 2008 08:42

Så har jag repat på mig lite igen. Är piggare, dock inte frisk.

Men jag jobbar. Ja, skäll på mig, jag vet att det är dumt.

Det går bra dock, eftersom jag har innetjänst den här veckan.

Går på antibiotika sedan igår och känner mig redan en aning bättre.

Sedan jag kom hem från Kosovo har jag varit tvungen att besöka sjukvården ett antal gånger av olika skäl och jag kan bara säga;

jag är oootroligt tacksam över den service jag fått!

- Först läkaren och sköterskan på Livgardet som fick in en trasig Lina i full stridsutrustning och grönfärg i hela ansiktet, som pratade om allt och ingenting så att jag nästan glömde hur ont jag hade.

- Ortopeden och sköterskorna på akuten på Karolinska som var noggranna och effektiva trots sen timme och mycket folk.
- Sedan sjukgymnasten på hälsocentralen som fixade en tid på en gång och som gjorde en rejäl utredning av foten när jag väl haltat dit.
- Sköterskan på samma hälsocentral som gav mig en "akuttid som egentligen inte fanns" igår. Tack, tack, tack!
- Doktorn som kallade in mig 20 min FÖRE utsatt tid och skickade ut mig färdigbehandlad efter tre minuter. Snabba ryck!!
Kan man vara annat än nöjd?

Så idag ska jag fortsätta på samma spår förhoppningsvis, ska till sjukgymnasten med foten igen. Får hoppas att han kan ge mig lite mer övningsuppgifter. :)

Ikväll ska jag ge mig på styrketräning igen om jag känner mig pigg efter jobbet. Ska även ut på lite shopping och sen ska jag banne mig adventspynta! Jag har inte ens hämtat kartongen på vinden än. Illa!
Dessutom har jag fått tre paket att hämta på ICA, det ena innehåller en efterlängtad sak till min cykel, det andra något ursnyggt (rosa!) och det tredje något att ha på sig. :) :) :)

Så det blir hämtning på eftermiddagen och utprovning.

I morgon eftermiddag åker jag hem till pappa och hämtar racern samt tigger åt mig lite mat och håller honom sällskap nu när mamma far och flyger i världen.

Ni hör ju, det går ingen större nöd på mig. Jag snörvlar vidare! KRAM!

Ovido - Quiz & Flashcards