Alla inlägg den 13 december 2008

Av Lina - 13 december 2008 19:38

Dagens utsikt;


Idag har vi haft en fin vinterdag. Dock ganska kall...

Det fick bli överdragsbrallor och en extra fleecetröja när jag gick ner på stan.
Kom hem med papper, lim och kuvert till mina julkort, en ny stämpel och en flaska;

Så jag kan fortsätta ta en shot varje morgon och varje kväll. :)
(Nu vet jag en storasyster som är nöjd! Jag har redan gjort av med en halvliter, så du kan vara mer än nöjd...)

Efter att ha shoppat gick jag ner på gymmet och körde ett riktigt, riktigt tungt benpass, ÄNTLIGEN. Jag har saknat att kunna maxa, men idag gav jag mig sjutton på det och det gick, trots ont i foten.
Dessutom vet jag vad folket i min stad INTE gör på lördag eftermiddag; går på gym. Vi var bara fem tappra själar där. Det var sååå skönt. Får man fippla och fundera i fred. :)
Till och med benböj gick vägen, ökade antalet set också. Min största fundering just nu är att försöka ta reda på vad stången på gymmet väger, om den väger 15 eller 20 kilo. Hm. Tror jag ska fråga någon nästa gång...

På vägen hem gick jag förbi Hemmakväll och kom ut med tre hyrfilmer och två köpfilmer. :)

Hade problem att ta mig hem, så trött var jag i benen, men jag tog mig hem till slut. Var riktigt, riktigt hungrig och när jag kom till Max var jag väldigt sugen att kliva in där, men jag gick hem och lagade mat i stället.
Råstekt potatis med rosmarin och en specialitet från Balkan; ćevapčići.
Lättare att äta än att uttala...


Med sallad, alfaalfa och en finfin hemmasnickrad vitlökssås; turkisk yoghurt och två vitlöksklyftor. Kommer jag lukta vitlök i morgon? Svar ja... :)

Nu är det film för hela slanten resten av kvällen. :)
Just nu; "In the valley of Elah", sedan har jag även hyrt "P.S. I love you" (Har höga förväntningar på filmen eftersom jag älskar boken) och "Hemlig agent" (om en kvinnlig agent under andra världskriget).
Jag köpte "Forrest Gump" och "The Terminal" - ja, jag gillar Tom Hanks. :)

Har fortfarande inte dammsugit, hm.. Har diskat men nu har jag skapat ett nytt diskberg. Jaja, jag hinner väl det också. Efter filmen.

I morgon blir det en sväng till Ikea, bodypump och sedan ska jag ta upp kampen med tvätten...

Av Lina - 13 december 2008 09:18

God morgon!

På dagens att-göra-lista kan man läsa följande;
- diska
- dammsuga
- inventera pappersförrådet inför julkortstillverkningen
- gå ner på stan och komplettera med det som behövs

- träna
- handla något ätbart
- pyssla med julkorten


Annat som är värt att notera är att min fot inte mår så bra idag, efter allt slitande med mopeden i veckan. Hm.
Den är svullen och stel. :(
Betydligt bättre är dock att förkylningen ääääntligen gett upp!

Nej, studs ur sängen och skrid till verket var det.
Trevlig LUCIA på er!

Ovido - Quiz & Flashcards