Direktlänk till inlägg 28 december 2008

Dags att summera året igen.

Av Lina - 28 december 2008 20:16

2008 är året då…

…jag packade mitt liv i kartonger återigen, denna gång för att stuva undan det, packa en kappsäck och fara till Kosovo. Året kom att kretsa kring det, och således gör listan det också.

Årets förändring;
att släppa livet här hemma, att anpassa sig ett helt annorlunda liv, där man får maten serverad och tvätten tvättad och städningen utförd. ;)
Och att komma hem igen.


Årets insikt;
Jag behöver inte människor som bara tar och tar när det finns vänner som vänder upp och ner på min värld, som tar mig med storm och får mig att le konstant med sin blotta närvaro.


Årets roligaste;
Festen på postkontoret i Kosovo, i skydd av mörkret, bakom fördragna gardiner dracks det Jäger ur små pappersmuggar och spelades kort in till småtimmarna en helt vanlig måndag. Grabbarna grus och fröken K var som vanligt med och rockade min värld!


Årets onödigaste;
Ramla och stuka foten på första leaven var dumt. Att ramla igen på hemvärnsövningen i Stockholm var om möjligt ännu mer korkat. Tolv röntgenplåtar, en vecka på kryckor och en rehabilitering som fortfarande pågår.


Årets bekantskap;
KS17...! Framför allt finns det tre personer som jag aldrig kommer att glömma.
Utan er hade jag inte klarat det.


Årets investering;
iPoden. Jag går ingenstans utan min iPod!
 

Årets överraskning;
Födelsedagsfesten. Log.sektionen ställde till med överraskningskalas på kvällen innan jag fyllde och jag hade inte fattat nååånting… :) Kände mig lätt korkad när jag kidnappades från ”kvällstjänsten” och sattes vid dukat bord. Jordgubbspaj!


Årets ”ja jävlar!”;
Att klara av sju månaders frånvaro från livet och det välkända här hemma.
Att fixa det även när det kändes svårt och jobbigt och hemlängtan var enorm.


Årets resor;
Många vändor med tåg, pendel och buss till Livgardet, minst lika många vändor i Flygvapnets propellerplan till Kosovo.


Årets läskigaste;
Ögonblicket då jag trodde att trafikolyckan var ett faktum, ensam på hårdtrafikerad väg utanför Pristina. Tack och lov gick det bra.
Årets hoppsan;
Ibland tar det lite längre tid än vanligt att inse att vänskapen finns runt hörnet. När man minst anar det så dyker den upp på en blogg nära dig.


Årets partaj;
mässen sista söndagen i Kosovo var en galen kväll men bästa partajet var 29/2, när jag hade femton av de allra bästa hemma på ”Do Videnja” – på återseendeparty.


Årets pryl;
ny dator. (Acer Aspire)


Årets nästan;
Jobbet i Tällberg. 233 sökande – åtta till intervju, jag var en av dem.


Årets ”ja tack”;
Det är klart man säger ja tack till att gå på årets bröllop; när soldat Kindman blev fru From!
(Även om det är lite krångligare när man befinner sig 2000 km från Rättvik..)


Årets misstag;
att släppa in personer jag inte mår bra av i mitt liv igen. Och att hyra ut lägenheten till fröken slarvmaja.


Årets bästa klädköp;
är ett par skor; mina turkosa Asics som jag köpte – och slet ut, under en intensiv sommar på Balkan.


Årets ”trodde jag aldrig”;
Resultatet av Projektet, så här långt.


Årets gräl;
med den otroligt slarviga hyresgästen om den dessutom uteblivna hyran.
Årets låt;
Pink; ”So What”

 
 
S i m o n

S i m o n

28 december 2008 22:19

Hur gör du för att komma ihåg allting när du ska skriva en sån resumé?! Jag minns knappt vad jag hade på mig i går :)

Kram

http://simon.holmbring.se

 
Fröken Kindman

Fröken Kindman

29 december 2008 21:49

Jag är så glad och tacksam att du kom hem till mitt fantastiska bröllop! Du var utan tvekan den mest långväga gästen :P kramkram från FRU FROOOOOM alias terminator.....

http://www.arrdiz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards