Direktlänk till inlägg 10 juni 2008

Sol!

Av Lina - 10 juni 2008 10:36

Hej!

Ja, jag vet att det var länge sedan ni hörde något från mitt håll, så här kommer bot och löfte om bättring!

Veckan har gått i ett rasande tempo, chefen kom tillbaka på måndag kväll, sen har det ramlat på så in i vassen.

Jag har hunnit;

- jobba på bröllopsbrännan (lite grann i alla fall. Tyvärr gick solen i moln i typ fyra dar när jag väl fick tid att pressa!)
- köpa nya kängor, äntligen äntligen. Det blev ett par Magnum med dubbla dragkedjor. Me like, me like!
- fira nationaldag med picknick i gröngräset  [tränade ögon kan se mig på en av bilderna. :)]
- spontanshoppa ett par nya löparskor i stället för dem jag fick reklamera och skicka hem till Sverige igen. Suck. Blev ett par Asics den här gången.
- skriva brev

- sätta ihop mitt livs första egna spinningpass med hjälp av Maria
- provköra nämnda spinningpass på en försöksgrupp
- gå långa varvet runt berget (13 km) med Stina, helt galet mycket lera, platådojor fick man! Vi fick spola av skorna med högtryckstvätten när vi kom tillbaka... :) Vi blev ganska uttittade när vi kom hem till stabshuset barfota med varsitt par dyngblöta skor i handen.
- legat i en soffa och tittat på film samt ätit popcorn
- hängt på mässen

- vinkat av "mina" grabbar som åkte hem på leave (snyft!)
- börjat packa inför onsdagens tjänsteresa till Grekland...
- gått med kroppsskyddet (10,5 kg) och kängor
- gått fem varv runt campen varje morgon

Och vänta här nu. Jobbat har jag gjort varje dag också!

Det roligaste och läskigaste på hela veckan var när jag fick klättra upp på lilla podiet, ställa in cykeln, dra i gång cd-spelaren och hålla mitt första spinningpass någonsin. Det var en otrolig kick att se hur hela gänget gjorde sitt yttersta och att de svettades. Som de svettades! Bikramyoga har man hört talas om, yoga i heta rum som är bra för att rena kroppen, men i Kosovo kör vi bikramspinning, tältet håller en nätt temperatur på säkert 25 grader INNAN man börjar. Pust!
Jag hade en adrenalinkick som hette duga efter det...!

Nu ska jag jobba lite, i morgon drar jag som sagt till Grekland och kommer inte hem förrän på lördag. På söndag är det spinning igen, sen väntar två dagars arbete innan jag - kommer - hem - på - onsdag!

Nu ska jag ut i solen och äta lunch, solen som äntligen kom tillbaka idag. Tjoho!

KRAAAAM - framför allt till världens bästa mamma som fyller år idag!

 
 
Ingen bild

Ulrika

10 juni 2008 16:01

Underbara veckor..tur att du kommer hem på semester:)Ha en härlig tripp till Grekland.. å du vad va d där om dans jag har hört ryktas?? kramis lillasyster.DU är BÄST!!

 
Rebecca

Rebecca

15 juni 2008 16:35

Åååh, du kommer hem snart! :) Kan inte förstå vart tiden har tagit vägen. Kom hem från Polen idag... Ser fram emot RIKTIG frukostmat imorron, äntligen. Hoppas USB-minnet kan vara till nytta! Många kramar

http://somedaysoon.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards