Alla inlägg den 14 april 2009

Av Lina - 14 april 2009 10:22

Så är påsken överstökad, vardagen är tillbaka i mångas liv, ja, då går jag på tre dagar ledigt. :)
Jag har jobbat hela påsken, vi har haft mer eller mindre fullt på anläggningen hela tiden, det har varit ett väldigt kånkande på extrabäddar, det har varit mindre trevlig sysselsättning (byta linne åt magsjuka barn, det är gånger som dessa jag är rätt tacksam över att jag inte har några egna barn!), men också roliga gäster som lämnar saker/glömmer saker/förgyller våra dagar. Underhållande. :)

Jag har även haft besök två nätter av Johan&Johan, som tittade in på vägen till Norge. Det har varit två riktigt roliga kvällar, med god mat, bastu och en massa prat. Jag som inget kan om toppturer har nu lärt mig en hel del! :)

Idag ska jag till Kiruna och handla igen, ska ta bättre tid på mig denna gång och sen ta tåget hem. På tåget ska det då alltså, om allt vill sig väl, även finnas en ny gäst, som jag ska lotsa hem till kollektivet i Abisko. Kul.


I övrigt har jag en kylskåpssambo som jag kommer mycket bra överens med, så vi har börjat laga mat tillsammans ibland. På påskafton firade vi med hemgjord pizza, i ett anfall av våga-vägra-påskmat. Vi hade nämligen att välja på att gå till turiststationen och äta överbliven mat från påskbuffén efter att gästerna var klara (runt 21.30), men nä. Vänta så länge och sen inte veta att man verkligen får någon mat... :/ Så det blev pizza och en liten hutt whiskey i strängt medicinskt syfte (vi ville ju inte ha magsjuka!).

Sen drog resten av kollektivet på fest i Björkliden men vi, som skulle upp och börja jobba kl 6.30 på söndagen, vi pallrade oss i säng i stället. :P


Nu måste jag gå och hänga tvätt innan jag sticker med bussen till Kiruna.

Ute skiner solen, det snöade lite i morse, det är gött att vara säsongsarbetare i fjällen så här års! :)


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards