Alla inlägg den 6 april 2009

Av Lina - 6 april 2009 21:00

...som en elvisp. Galet.
Så har jag avverkat mina fyra arbetsdagar och ser fram emot tre dagar ledigt innan den stora anstormningen, påsk.
I morgon ska jag till Kiruna med buss för att hamstra lite på Coop och se mig omkring. Kameran följer med, och om ni har tur kanske ni får ta del av bilderna snart.. ;)

Annars händer det inte så mycket, jag jobbar, tränar, läser, läser, läser, lagar mat, jobbar lite till, funderar på vad jag ska bli när jag blir stor, tränar lite mer och sover.

Hinner tänka mycket med iPoden som sällskap under tiden som jag jobbar, idag var det Lars Winnerbäck som stod för musiken.
På programmet idag stod bland annat storstädning av bastun (iförd storstövlar) och en del stugor, hann med eftermiddagsstäd i vandrarhemsdelen och måndagsmöte också. Mitt i allt fick jag hoppa in i min gamla vanliga yrkesroll, jagade fatt på dagens postskörd och fick en otroligt välbekant blå låda i famnen... ;)

Har jag tur så får jag besök om ett par veckor, av någon som kan de här trakterna betydligt bättre än mig. Hm. Men men.
Jag håller tummarna att dagarna räcker till ett besök hos mig mellan alla backar som ska utforskas.

Nu ska jag pallra mig i säng. Tänkte försöka hinna lite skidåkning innan jag drar till Kiruna. Provköra det backiga MEN betydligt rakare elljusspåret i morgon. Inga förädiska kurvor, bara fina, långa, raka nedförslöpor och bra spår... :)


Kram så länge!

Ovido - Quiz & Flashcards