Alla inlägg den 7 april 2009

Av Lina - 7 april 2009 18:10

Så har jag upplevt Kiruna. Helt okej ställe, något grått och tråkigt och med en rätt intressant utsikt (LKAB).

Jag hann shoppa ett par jeans på rea, äta, köpa vykort och sen knatade jag ner till Ö&B samt Coop och storhandlade. Verkligen STORhandlade!
Hela stora väskan full! :)
Grönsaker, konserver, nötfärs, lax, kyckling, kryddor, pasta och frukt.

Kom ut från Coop med en väldigt tung väska och stadskartan i handen. 30 minuter kvar tills bussen skulle gå. Hm.

Stod på parkeringen och hade lite panik, då en man bakom mig säger;

"Äru vilse?" och jag sa

"Eh, nja, eller jo, det är jag nog. Vilken väg går snabbast till busstationen?". "När går bussen?"

"Om en halvtimme..."

"Hoppa in då. Jag kör dig, jag bor nästan där ändå."
Amen, alltså, får man ha sån tur?! Lyckat!

Så jag och all packning fick glida fin Volvo S60 hela vägen till bussen. Inte ville han ha betalt heller.

Hoppet om mänskligheten har återvänt. :)

Jag hann intervjua honom om hans jobb (36 år under jord i gruvan!) och han hann fråga mig om "vars jag kom från" och efter det spontana "men va göru här då?". :) Sen sa han att jag pratade som om jag var "härifrån" men att när jag rätt som det var bröt över på dalmål så avslöjade jag mig.
Haha! Det var en underhållande kvart kan man säga! :D


Nu ska jag försöka svänga ihop något ätbart och sen, om jag har tur, får jag åka på personalfest ikväll... Eventuellt får jag ligga i skidboxen på taket säger dom, men men. Smällar man får ta! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards