Alla inlägg den 9 juli 2009

Av Lina - 9 juli 2009 21:31

Har börjat packa inför Holland.

Kalla mig galen, men det ger mig lite ro att börja stapla saker som ska med. Hamnade på Ö&B på lunchen och kom ut med bra saker som typ våtservetter, frukt på burk och sårtvätt. Inte för att jag tänkte få några sår, men ändå. Man vet aldrig.

Hade kunnat skriva världens längsta och mest självutlämnande text om saknad och längtan här. Väljer att inte göra det dock.
Jag har fått lära mig att det mesta jag skriver misstolkas eftersom jag är så vag i mina personbeskrivningar. Finns en anledning till att jag är vag, vill inte hänga ut människor ur mitt liv här, utan deras tillstånd.

Så jag fortsätter att vara vag. Och jag fortsätter att skriva i min blogg, trots ivriga påtryckningar om att jag ska lägga ner den... :P

Men saknaden var det ja. Jag saknar en massa, massa, massa saker just nu. Och personer. Kan man ha akut hemlängtan fast man är hemma?
Fick ett mail idag som kastade mig rakt tillbaka till förra sommaren, buller och bång. Varma dagar, mörka nätter, skratt och galna upptåg. Jäger i pappersmuggar. Leenden bakom frukostkoppen.

Åskan som fräste fram över himlen. Tysta konversationer tvärs över en mäss full av människor.

Minnen, minnen. Om jag bara visste vad jag skulle göra med dem alla.


Andra saker pockar också på uppmärksamhet.

Min hjärna har processat saker under en vecka och nu spottar den ur sig tvivel och funderingar. Som vanligt.
Men tydligen fanns det en lösning på allt i augusti, så jag hoppas på det. Jag hade aldrig kunnat gissa på den lösningen på min galenskap, men det sägs så. Augusti alltså. Håll i er.
Jag får fortsätta vara knasig fram tills dess. Ni är ju vana.

"I would not leave you in times of trouble
We never could have come this far
I took the good times, I'll take the bad times
I'll take you just the way you are"

Jag skyller allt på Spotify.

Godnatt!

Av Lina - 9 juli 2009 16:48

Dagen så här långt;

Antal par strumpor bytta; inne på fjärde paret

Antal par brallor nedblötta; gav upp efter tredje paret och har det på mig.

Antal skämt från kunder om vädret; ungefär hundra

Antal förstörda brev; ett, som kanske klarar sig om det får torka lite.

Antal garv över min snygga klädstil vid utgång; tre (gula regnbrallor, för stor blå regnjacka, mopedhjälm och mörkgröna stövlar. Käckt.)

Antal liter vatten som ramlat ner; oändligt.

Antal fundersamma blickar från företagskunder när jag hämtat posten; typ tolv, jag brukar vanligt vis inte komma klädd i för stora pösiga jeans med häng, gummistövlar och en regnjacka som är två nummer för stor. :)

Roligast idag; jätteöversvämningen utanför bilverkstaden som gjorde att min arbetsledare fick slänga ur mig ur sin Renault Clio innan den började ta in vatten. Det fick till resultat att jag blötte ner det tredje paret strumpor, tredje paret skor och tredje paret byxor när jag kastade mig ut till knäna i vatten för att sedan kippa över en gräsmatta in till bilverkstaden och hämta en bil. Fick köra bilen över samma gräsmatta för att ta mig ut på vägen. Bild kommer!


Två svängar avklarade, en kvar. Har inte vågat titta i min egen bil än...

Blir en rolig överraskning vid hemgång.

Eller kanske inte.


Nu; middag. Huuuungrig.

Av Lina - 9 juli 2009 07:38

Jag vill inte gå uuuut.

Det tok-ös-spö-regnar. Vräker ner.

Hela natten har jag vaknat av och till av att regnet slår mot rutan.

Nu måste jag ta mig till jobbet - utan bil, för den står på... jobbet!

(Oroar mig LITE för hur blöt den ska vara..!!)

Det blir buss ner på stan, träna (löpträning ute, aldrig i livet, får bli cykel på gymmet idag!), buss till jobbet, jobba i regnet, ska ut tre svängar, kommer bli härligt. Ohja.

Tar med dubbel uppsättning ombyte... Minst. :(


Åh, vad jag ska njuta när klockan är 19 och jag får lägga mig i ett varmt bad!


Tur, som en farbror sa på distriktet igår, att jag inte har underbett, för då hade jag drunknat! ;)


Nej, frukost och på det bara. Ingen idé att ligga här och sura.

Stackars, stackars alla ni som har semester!

Ovido - Quiz & Flashcards