Alla inlägg under september 2009

Av Lina - 10 september 2009 08:47

I morse ringde klockan kl 5.15 Trots att jag börjar kl 11 idag.

Varför i hela friden, undrar ni nu, jo, kl 6.30 plockade jag upp skivstången för att köra en timme pumppass på gymmet.

Världens bästa instruktör, har aldrig träffat nån som kan inspirera som hon, så det var lätt.

När hon sen kliver fram efter passet och kommenterar att hon är imponerad över att jag orkar vräka på så mycket vikt på stången, då växte jag en halvmeter. Minst.

Efter det en stund på cykeln med Hamilton och nu är jag hemma, ska käka frukost och läsa morgontidningen i lugn och ro innan det är dags att dra till jobbet. Hoppas på att få slippa rödorangea höghus idag, men det är väl att hoppas på för mycket antar jag... :P


För övrigt är det märkligt hur fort man vänjer sig vid att ha en människa i sin närhet.

Och hur ont det gör när den personen försvinner.

Sms:en upphör, inget sällskap på morgonpromenaden, hejdar mig med handen på telefonen när jag vill rapportera senaste träningsresultatet. Vem bryr sig?

Det var inte meningen den här gången heller. Men ont gör det lika fullt.

Värst är att det är jag som får ta steget för att du inte vågade.

Aj.


Nä, packa lite grejjer som ska iväg, käka frukost, dra till jobbet och sen blir det mys ikväll.

Film och popcorn och filt i soffan.

Det är jag f*n värd.

Så det så.

Av Lina - 9 september 2009 21:36

"Leave me alone I'm lonely
Alone I'm lonely
Say goodbye."

Av Lina - 9 september 2009 19:04

Ja, häftigt datum idag va? :)


Idag har varit en superknökfull dag, där det varit maxtempo från början till slut.

Började i morse med att hämta ut en bil på Hertz. Jag har kört undercover idag, i en vit Renaultbuss.

Var en väldigt fin bil, tyvärr hade den fyra fel, fel färg (vilket ALLA kunder kommenterade!), fel växellåda (manuell, jag som är van med automat på bussarna), vänsterstyrd och bara en skjutdörr, på höger sida, så man fick gå runt, runt, runt, runt den rackarns bilen hundra gånger. Kasst. Men jag slapp ju gå i alla fall...


Lyckades med konststycket att tappa en stor tung låda på foten. Stjärnor och planeter och ganska många svordomar. Aiiiie.


Slirade in på Södertulls HC och lämnade prov också. In, prata Cypern med sköterskan (som sa "Meen va brun du är!" innan hon sa hej och presenterade sig, hihi) och sen vips så hade hon tagit prov färdigt innan jag märkt att hon börjat knappt. Avledande manöver där, lurigt men effektivt.


Sen in, hämta en massa post och kasta mig ut igen med bollsparkande ex-grannen som sideface.

Vi körde rally i Aberg ensamma, egentligen ska man vara tre pers, vilket inte hindrade oss. Så klart. Redan efter halva konstaterade vi att vi var sjukt less på rödorangea höghus och rödorangea hissar och rödorange reklam. Blergh!

Som tack för det stod natuuurligt vis hissen i 5C stilla så jag fick springa fyra trappor upp. Tack tack.

Syrgas nån?


In, två minuter över sluttid, chefen sticker ut huvudet och undrar om jag möjligtvis kan tänka  mig att jobba över och... Han hinner inte ens prata klart innan jag säger att jag gör vad som helst, men jag måste få lunch först.

Det fick jag. Och 50 minuter övertid. Kaaatshiiing.


Gymmade på hemvägen, efter att ha varit in på mitt nya favoritställe; biblioteket, och lånat en ny Hamiltonbok.

Sen hängde jag över den på cykeln på gymmet, körde lite biceps å triceps å axlar och sen gick jag hem samtidigt som jag pratade med pappa i telefon.


Var in på Konsum och snavade över väääääärldens sötaste kille. Aww. Jag blev nästan kär på stört. :)

Tror jag får börja hänga mer på Konsum...


Nu har jag kraschlandat på sängen och väntar på att det ska bli dags att byta i tvättmaskinerna.

Ska spika upp  min mask som jag köpte på Cypern och min nya drömfångare, som ska förhindra mardrömmar.

Låter ju helt galet men den är snygg i allafall... ;)


Är jättesugen på att göra om här hemma. Blir soffbyte, gardinbyte, krukväxtbyte, sy nya kuddar och.. Det kliar i fingrarna. Dessvärre hinner jag inget i helgen, den är full som den är. Attans.

Men hey, varför klaga, jag ska ju på kräftskiva (så skaldjursallergiker jag är, genomtänkt!) och ha återträff.

Äntligen är det dags! :D :D


Nä, diska, tvätta, spika, äta, glo på TV och SOVA.

Jaaaa!

Av Lina - 8 september 2009 07:50

Precis när jag tänkte fly fältet, ja, då fixar bloggagratis till en ny och mycket bättre blogg.

Jahaja.

Så nu vette katten om jag behöver flytta... ;) Jag firar ju snart två år här.


Ska klura lite på den!

Är vaken tidigt, har saker att fixa. Till exempel är kylskåpet tomt, golvfirman hade varit här och lagt golvprover i brevlådan förra veckan och ville ha svar senast i fredags, oops, så jag måste ringa och säga hej, NU har jag bestämt mig! Blir mörkgrått i hallen och ptja.. Någon parkettliknande i kokvrån så det matchar golvet i vardagsrumsdelen. :)


Och vad är det som händer, varför åker nästan alla jag känner på antingen utlandstjänst igen eller rycker in till officersutbildningen? Jag vill OCKSÅ!!

 

Mutter, mutter.


Nä, handla, äta frukost, laga matlåda, jobba, träna, åka hem, packa upp.

That's today.


Tjipp!

Cool

Av Lina - 7 september 2009 23:03

Ja, hemma. Hemma i min egen lägenhet, i min egen säng, under mitt eget täcke. Åh, så ljuvligt.
Få saker är så underbart som att komma hem.

Missförstå mig rätt, vi har haft en helt otrolig vecka, men det är alltid något speciellt med att komma hem...


Är trött, behöver sova om jag ska orka jobba i morgon, men jag bidrar med två bilder så länge och sen maler jag på om mina upplevelser i morgon. :)




Och just ja; jag fick inte jobbet i Stockholm.

Jag stod "långt upp på listan", men inte högst upp.

Abbans.

Men jag laddar för en ovanligt bra höst ändå.
Jorden går inte under. Jag lovar.
Med grymma vänner, bästa familjen och ett liv som bjuder på både det ena och det andra ska man vara ytterst tacksam.


I vinter när det är kallt och blött och grått och hemskt, då plockar jag fram bilderna från ett septembervarmt Cypern, från vågskvalp, havsbrus, sand mellan tårna, pengadyk i poolen och underbart lata dagar.
Och lite för mycket god mat. Men men.


Det har varit många tankar, mycket funderingar, grubblerier och en del sms-konversationer med mannen som får mig att styra upp det mesta i mitt liv.

Papper och penna, konkreta tankar i raka rader. 

Vad gjorde jag utan dig?


Nu; sova. Jobba i morgon...

Jo!

Av Lina - 3 september 2009 15:08

I'm alive!


Cypern grymt, vansinnigt, fantastiskt underbart.


Vi hors pa mandag... Med bilder! Tjoho.


Nu; bada.

Ovido - Quiz & Flashcards