Alla inlägg den 18 september 2009

Av Lina - 18 september 2009 19:04

För att vara en person som haaatar att städa och lever efter mottot;

"A clean house is a sign of a wasted life"

så har jag ett förvånansvärt välFYLLT städskåp.


Vad sägs om 29 kökssvampar, tolv disktrasor, fem skurdukar och två flaskor grönsåpa?

Till saken hör att jag inte ens använder skurdukar utan har sån där trasselmopp.
(Som jag iofs inte heller använder så det stör, men ändå.)


Någon i det här hushållet verkar tro att det räcker att köpa sakerna för att det ska bli rent.

Jag undrar vem...

Av Lina - 18 september 2009 17:12

Jag ska åka. Ska. Verkligen. Åka.

Nä, jag kan nog inte förstå det än.

Hade jag lika svårt att ta in det förra gången? Kanske.

Men då hade jag i alla fall tre månader på mig att vänja mig vid tanken och åkte inte förrän efter fyra månader.

Den här gången har jag lite mer än en vecka på mig innan jag drar på utbildning och om ungefär en månad är jag redan på plats.
Hur konstigt känns inte det?

Har hur många saker som helst att lösa först.
Massor.
Som;
- fixa adressändring

- fixa fullmakter

- köra soffan till syster

- köra TV:n till mamma och pappa

- fixa en datorväska som rymmer min dator

- shoppa en rad olika saker (träningskläder, böcker..)

- lämna bilen

- prata med fastighetsbolaget

- kolla hur det blir med bytet av mitt golv

- ringa Umeå och checka läget ang. min utbildning

- montera vitrindörrar

- städa garderoben

- städa ur kyl/frys/skafferi

- städa bort sommaren från balkongen...


Listan är HUR lång som helst.


Kan i alla fall stryka det där med putsa fönster, för det gjorde jag, i mörker, igår. :)

Ä n t l i g e n.

Aja, det blev lite ränder men det bjuder jag på.


Någon som behöver en lägenhet? En racercykel? 700 böcker av blandad kvalité? Randiga fönster? En el-grill?

Passa på att låna, vetja.


En liten skitig brevbärare blir snart en liten skitig... ja, vad jag får för titel vet jag inte.

Inte heller vad jag får för lön, hur länge jag ska vara borta, vad jag får för grad och när jag får leave.

Men det är ju små problem här i världen.


Nu ska jag ta tag i några av mina sjuttioelva listor och sen ska jag koppla av med ett långt, varmt bad.

Med herr Hamilton! (Ja, en bok, alltså..)

Av Lina - 18 september 2009 10:20

Har fått klartecken.

Klartecken i guld - som det så fint heter på militärspråk.


Det betyder att jag slutar jobbet om fem dagar, rycker in i Stockholm v. 40 och sen lättar planet mot Balkan om några veckor..

Ovido - Quiz & Flashcards