Direktlänk till inlägg 29 mars 2009

Lite mer tystnad...

Av Lina - 29 mars 2009 20:32

...än beräknat. Förlåt!


Dagarna på Väddö flög förbi väldigt snabbt. Först mötte jag Lisa och Maria på Arlanda, åt god frukost och tog sedan bussen med en massa välbekanta människor till Väddö.
Väl där fick man kramas, kramas, kramas med alla man saknat, sedan var det lunch, samling i filmsalen, gruppsamtal och hopp-och-lek innan middagen.
Vi boade in oss i ett rum, jag och Stina i vanlig ordning, skönt.
Hann även med en promenad på skjutfältet, ut mot havet där det blåste svinkallt.

Middagen var god, dock fick jag som vanligt ge bort förrätten (toast skagen) men njöt i stora drag av resten av maten.
Sedan bar det av till "Hotellet", en gravt förskönande omnämning på ett mycket risigt ställe där mässen andades gammalt nedlagt ålderdomshem och fasaden flagnade som aldrig förr.
Nåväl. Social hann man vara i alla fall, innan det bar iväg "hem" till baracken igen. En del äventyr på vägen, några favoriter i repris och mycket, mycket skratt förgyllde kvällen.

På fredagen var det inte så mycket som hände mer än morgonpromenad med Stina, varför bryta ett bra mönster, sedan frukost, tvättbyte, packa, fika, titta på bildspel, få minnesbok, lunch och sedan tack och hej. Jag satte mig på bussen in till stan, hann med ett varv på H&M och Lagerhaus innan Lisa sprungit klart och befann sig i stan.
Vi spenderade sedan en effektiv och intensiv eftermiddag tillsammans, åt sallad på Kungshallen och tacklade den regnblandade snön så graciöst som möjligt. (Vi såg ut som två dränkta katter..)

När hon sedan dykt iväg igen gjorde jag en snabb shoppingrunda och satte mig sedan på tåget hem.
Kom hem, trött som en tok och dök i säng så fort jag kunde.

Igår stack jag till mor&far och lämnade Skolådan, tog tåget till stan och åt en fin lunch med storasyster. Fick låna deras Skolåda och for hem, packade, städade, tvättade, duschade, stressade som en dåre och for sen till Söder med Skolåda nr2, lastade ur all packning och fick hjälp till stationen. TACK!
Nattåget var i det närmaste fullt, jag fick först en egen kupé men efter en stund dök det in tre mycket överförfriskade herrar som lyckligtvis skulle av efter en halvtimme. Då kom en betydligt nyktrare och betydligt mer begriplig herre (trots att han var skåning) och gjorde mig sällskap en timme. Han hade några år bakom sig inom järnvägen och det var en intressant timme..!
Efter det kom en rolig tysk som hade slafen under mig, vi bäddade i ordning under ganska knagglig engelsk konversation och mycket fniss, det sista vi gjorde var att slå vad hurvida det skulle dyka upp fler passagerare till kupén. Kunde i morse konstatera att vi faktiskt haft kupén för oss själva. Skönt då vi båda hade mycket packning. Jag sov bort större delen av resan, som tur var då den tog 15 timmar..

Trots tidsomställningen i natt var vi bara 20 minuter sena, jag blev mött vid tåget och fick hjälp att frakta packningen till mitt nya boende, en röd länga strax brevid tågstationen, två kilometer från mitt jobb. 
Väl på jobbet hamnade jag i hetluften direkt, på med arbetsbrallor och sätta fart. Det var en intensiv men otroligt rolig eftermiddag.
Efter jobbet traskade jag hem, packade upp allt, gick för att handla men insåg att affären precis stängt, tillbaka till jobbet för att köpa det nödvändigaste och sen hem och laga kvällsmat.

Nu är jag så trött att jag snart somnar ståendes, så det är väl bäst att jag pallrar mig i säng om jag ska orka jobba kl 6.30 i morgon... ;)


Godnatt! 

 
 
Lisa

Lisa

30 mars 2009 20:50

haha, så det finns iaf en affär?:) Det är juh bättre än förväntat:)

http://kramasmera.blogg.se

 
Ingen bild

storasyster

30 mars 2009 21:48

I ditt tempo känner jag nu att oj vad jag har åldrats..skulle inte orka en kvart i ditt tempo:)Ha en trevlig vecka å du vet var vi finns om d e ngt fast det tar 15 timmar innan vi är där..Kramis

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards