Alla inlägg den 20 mars 2009

Av Lina - 20 mars 2009 19:55

Det blir mycket tågåkande för mig framöver, det är trevligt.
Tur jag gillar att åka tåg!
Först blir det till Arlanda på torsdag, hem från Stockholm på fredag, sen drar jag till Norrland på riktigt på lördag kväll. Storasyster agerar avvinkare.
(I det jobbet ingår även att frakta mig + stor ryggsäck och 210 cm längdskidor till stationen... Som en liten bonus!)
Jag har i alla fall underlättat fraktandet av skidorna nu, gick ner på stan och investerade i ett skidfodral. Check. Nu har jag bara sisodär sjuttio saker på min att-göra-före-Abisko-lista.


Har hängt i telefon med Stina på vägen hem, vi planerar helgens utgång. Ska bli grymt skoj att få komma ut och dansa.

På söndag åker jag hem till byn och säger hejdå till mina tålmodiga föräldrar som börjar vänja sig vid att ha en dotter som är mer borta än hemma.
Ska kanske hämta lilla lådan också, eller åtminstone pussa på den ordentligt.

Nu ska jag tappa upp ett varmt bad, leta fram en bra bok, hälla upp ett glas årgångsvin och lägga mig i badet och käka praliner.

Nä. Inte riktigt va? Men bada och läsa ska jag göra i alla fall... ;)

Av Lina - 20 mars 2009 13:42

Det är fredag, underbara fredag, köra röriga distriktet i Bhus gick suveränt, solen skiner, livet leker, men bäst är ändå samtalet med pappa;Det var en lös kabel vid generatorn som gjorde Skolådan ledsen! Så en ny mutter och lilla lådan går som ett skållat troll igen... YES!Alldeles gratis dessutom. Tackar!Nu ska jag bara jobba en timme till, sen är det helg! :)

Ovido - Quiz & Flashcards