Alla inlägg den 10 mars 2009

Av Lina - 10 mars 2009 21:15

Nej nej. Det är inte jag som är shoppingberoende, utan det är titeln på filmen jag var iväg och såg, på förhandsvisning idag.
Den var rolig på ett pinsamt sätt, om man säger så. :)
Se den!

Helgen var grym, jag fick förnyat förtroende att köra terrängbil och söndagen var minst lika intensiv som lördagen.
Vi hann; köra oplogad skjutfältsväg och terräng, köra ner en bil i diket och knuffa upp den, köra ner den IGEN på samma ställe (!!!) men då fick vi bärga den med bogserlina och en annan bil... (Det var INTE jag som körde i diket, vill jag tillägga!)
Lägga på kedjor, tappa kedjor, lägga på kedjor, ta av kedjor. Hm.
Roligt var det i alla fall...

Igår jobbade jag i vanlig ordning och det var tungt, tungt. Mopeden vägde bly i modden. Tur solen sken. En stund.
Hann med 30 000 steg och ett 75 minuter långt spinningpass på det.

:)

Idag var det dags för en miserabel dag igen, de duggar lite för tätt just nu.

Vårkänslorna från gårdagens solsken kom av sig direkt när klockan ringde kl 5.30 och jag konstaterade att det toksnöade ute igen. Blä.
Men men, på med löparstället och iväg. 6 km i blötsnöstorm. Hem och fixa matlådor, sen tog jag bilen till jobbet. Fick veta att jag inte alls skulle köra bil och ha det gött, utan ut på mopeddistrikt. Jag som inga överdragsbrallor hade. Kul OCH roligt. Tur det finns att låna... 

Första gatan tog över en timme, jag fastnade och kom inte loss, hur jag än gjorde. Var bara att lasta ur all last, 200 Biltemakataloger t.ex., knuffa, knuffa, dra, knuffa. Till slut kom tanten i huset ut och hjälpte mig och efter 20 minuter fick vi upp mopeden på så pass fast mark att jag kunde ta mig därifrån.

Häromdagen var det en insändare i lokaltidningen där en hyresgäst gnällde över att brevbärarna nu för tiden (bl.a.) inte orkar cykla längre.

Herregud!! Jag skulle ge ett kungarike för att få cykla i stället för att släpa runt på det där monstret i fyra timmar!

Kom in kl 14, helt slut i kroppen och döhungrig, in och käkade på en kvart, stressa med innesysslorna och sen ut på eftermiddagssväng. Fick gå hem kl 17, hem, byta om och iväg på bio. Efter bion in på gymmet och köra axlar och mage. Sen äntligen, äntligen hem.


Så nu sitter jag här och ska försöka ta mig i säng innan jag somnar vid skrivbordet. Känner mig lite smårisig, det skrapar i halsen och snorar lite, inte lovande alls. Jag som tänkte köra hårt på träningsfronten den här veckan. Hade tänkt mig intervallträning i morgon, vi får väl se.

Ska överleva fyra timmars släpande av moped i snöhögarna först.
Eftersom vi numera är för lata för att cykla. Humpf.

Och om det var någon som var intresserad så har våra elmopeder en tjänstevikt (dvs UTAN last, men med förare inräknad) på 230-285 kg.
Blir några kilo att släpa runt på...

Ovido - Quiz & Flashcards