Direktlänk till inlägg 22 mars 2009

Nostalgi

Av Lina - 22 mars 2009 21:15

Jag har varit hemmahemma idag, alltså hemma i byn hos mina föräldrar.
Mamma och jag hade storslagna planer på att vi skulle sy, eller, det var nog mest jag som hade planer. Det gick jättebra tills jag insåg på bussen ut att tyget låg kvar hemma. Rackarns.
Men men. Vi kan roa oss ändå. Vi gick in i gästrummet och gjorde en djupdykning i alla högarna med fotografier... Nostalgi!!

Det var inte bara ett kort man undrade "eh, hur ser jag UT?".

Vem är det som sagt att jag passat i kort hår? Jag menar KORT, nästan snaggat? Hua!
Men att se kort på syskonbarnen när de var små, på mamma och pappa när de var riktigt unga, på mig själv när jag var barn, det var roligt. :)

Sen fick jag jättegod mat, pappa fixade ner skidorna i fodralet som passade perfekt, de hittade mina pjäxor strax efter att de skrämt slag på mig och sagt att de inte hade dem och jag såg för min inre syn hur jag skulle behöva vända upp och ner på hela min lägenhet och hela förrådet hemma för att hitta dem innan lördag... Men det löste sig som sagt och nu står skidorna i hallen och inväntar den stora avresedagen.
Jag har bara två arbetsdagar kvar nämligen, sen blir det en återträff med kosovofolket och sen smäller det.
Om en vecka sitter jag i norra Norrland så här dags..! :)

Nu ska jag ladda för morgondagen, som förutom jobb även innehåller ett väldigt kärt och väldigt välkommet möte med en av mina allra bästa vänner från barndomen. Vi har haft mycket roligt ihop, jag och den tjejen.

Det ska bli spännande att höra vad som hänt sen sist. Det var sisodär sju-åtta år sedan jag såg henne senast...


Just ja! Hem till stan åkte jag i Skolådan, så klart. Min egen, söta, fina, underbara Skolåda, jag är SÅ glad att den är frisk igen... :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards