Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Glad, glad, glad, glad!

Av Lina - 24 november 2008 20:42

Ja, kan man vara annat än glad när man varit på väääärldens mysigaste ställe på anställningsintervju? I bästa Dalarna? Och fått veta att 233 personer har sökt tjänsten, men att han bara kallat 8 pers på intervju, och jag är en av dem? TROTS att jag inte har någon som helst erfarenhet av yrket?
Klart man är glad!

Även om jag inte får jobbet så vet jag att jag gjorde mitt allra, allra bästa. Jag följde alla tips jag fått av mina vänner och bekanta.
(Jag gjorde mitt bästa för att inte visa svaghet genom att halta - hade inte V-ringad tröja - jag var glad och positiv - lyssnade noga på frågan och funderade innan jag svarade - hade lagom välpolerade naglar - hade inte svarta kläder....) ;)
Vi klickade bra, jag och intervjuaren, och hade mycket gemensamt, vilket var både roligt och bra, eftersom det är han som blir min chef om jag blir anställd.
Lönen är sämre än på mitt nuvarande jobb, men det är inte det som är viktigt just nu. Just nu är det viktigaste att jag mår bra och trivs.

Sen fortsatte glädjetåget med lite shopping i Insjön, fika med Fru From (som lovar att jag få bo i deras mob.förråd om jag behöver sängplats i Dalarna, gött!) och sen snabbt tillbaka hem för utbildning med Hemvärnet i eskorttjänst. Hann även få ett roligt sms på eftermiddagen, jag får finfint besök i morgon igen! Får man ha det så här bra?

Tror jag måste nypa mig i armen...

 
 
Ingen bild

Rebecca

25 november 2008 06:56

V-ringat? Huh? :) Jag är sååå glad för din skull!! Så skönt att kunna känna sig tillfredställd i väntan på att få veta vart vägen leder... Lycka till!

 
Lisa

Lisa

25 november 2008 09:07

Ååå va roligt, jag håller alla tummar i hela världen för att du får det! Det vore toppen!:)

http://kramasmera.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards