Alla inlägg den 7 november 2008

Av Lina - 7 november 2008 20:28

I morse när klockan ringde tittade jag upp helt förvirrat och funderade varför jag ställt den så okristligt tidigt när jag faktiskt har semester.
Kom på vad, eller rättare sagt VEM det berodde på och morrade lite i kudden.
Jag blev nämligen jätteinspirerad att springa en sväng på morgonen (ja, jag vet att det låter otroligt!) när jag läste Lisas blogg igår. Hm.
Så det var bara att pallra sig ur sängen och leta reda på lite kläder som passar att springa i när det är två minusgrader.
Det blev till slut, efter att jag vänt upp och ner på halva lägenheten, försvarets extremt snygga långkalsonger, mina nya tights från Nike och matchande jacka från Craft. Såg inte förrän i morse att de matchar. Tokigt.

Anledningen till att jag blev så inspirerad var bland annat för att hon skriver att träning är en bra "humörhöjare" och jag kände att det var dags att sluta ligga i sängen och tycka synd om mig själv över saker jag ändå inte kan göra något åt, så det var en bra kick. Och jäklar va bra det fungerade! Jag har varit idel solsken hela dagen...

Det var isigt fläckvis så jag fick ta det lite lugnt, men såg redan när jag sprungit halva sträckan att jag låg riktigt bra till i tid, och när jag spurtade fram till ytterdörren hemma trodde jag knappt mina ögon; jag hade tangerat mitt personbästa från förra året då jag sprang fem dagar i veckan..! Jag som inte sprungit ute sedan jag pajjade foten i juni och knappt ett dugg före det i år heller.
För att inte härma Lisa alldelens hade jag dock mitt fotledsskydd på mig så att jag hade lite mer stöd på den gamla stukningen, och det fungerade klockrent. Det enda dumma var att jag kände av min skada på baksida lår ganska mycket efteråt, jag måste komma ihåg att köra mina rehabövningar nästa gång jag är på gymmet. Och stretcha bättre... Som vanligt!

Efter att ha skickat en ansökan, på ett jobb jag håller tummarna för att jag får trots att det är i Malmö, åt jag frukost med favorityoghurten äpple/vanilj/kanel och sedan satte jag mig i Skolådan och rullade mot Barkarby. Fick sällskap per telefon av min storasyster större delen av vägen, det var kul!
I Barkarby gick jag direkt till "Tag-själv-lagret" för att se att hyllan verkligen fanns där, och det gjorde den, tack och lov. Jag fick även ett ryck och köpte byrån, vilket kanske inte var världens smartaste drag, Skolådan var tungt lastad när jag rullade hem. Det gick inte fort på hemvägen men jag kom hem ordentligt i alla fall.
Det blev rena rama gympasset att få in alla saker i lägenheten, pust, och sen började jag bära ner resten av möblerna från vinden.
Har även monterat ihop sängen, helt själv, så nu väntar jag bara att den ska rasa ihop i natt när jag sover som bäst... ;)

Jag har sjukt mycket energi ikväll, jag som brukar vara halvdöd så här dags. Hm! Är väl lika bra att jag ger mig i kast med att montera ihop byrån då!
Om mitt lår vill så blir det en runda i morgon bitti också, innan jag pallrar mig ner till gymmet.


Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards