Alla inlägg den 3 november 2008

Av Lina - 3 november 2008 18:11

I min hall ser det numera ut så här;


Ja, mina drygt 700 böcker har fått flytta.
Till hallgolvet.

Jag mailade min hyresvärd idag och funderade lite över när det var dags för rust, jag hade ju beställt nya golv, plastmatta i vardagsrummet och kanske parkett i sovrummet. Han hade sagt att jag skulle ringa när jag var hemma, så det gjorde jag.
Det tog fem minuter så ringde de och en timme senare stod golvläggaren på knä och mätte mitt golv. Hm.
Sen säger de "Vi ses på onsdag morgon då!" och då höll jag på att smälla av...

Det fina i kråksången är dock att de lägger parkett i BÅDE sov- och vardagsrum. Det gick att lägga även i vardagsrummet, det enda som blir är att jag får en liten kant in till kokvrån och sen plastmatta i den vrån, men det kan jag leva med.

Så nu lyssnar jag på Abba på högsta volym och försöker tömma min lägenhet så gott det går innan min högt älskade far kommer och undsätter mig i morgon för det tunga arbetet med att bära upp bokhyllor, säng, tv-bänk, skrivbord, TV, barbord etc. på vinden.
Tackvare min fantastiska fastighetsskötare så har jag, tio minuter efter att jag ringt honom, två extra vindsförråd till låns.


Saker och ting flyter på!

Ovido - Quiz & Flashcards