Alla inlägg den 11 november 2008

Av Lina - 11 november 2008 12:54

Hej hej hallå.

Jo, jag är på betydligt bättre humör idag, och det finns ett par olika orsaker till det. En av dem är att jag åt fantastiskt god middag med världens bästa Anna igår, och pratade ikapp om allt som hänt sedan vi sågs sist, dvs. i februari... Det var en heeel del!
En annan anledning är att jag slängt ut någon ur mitt liv, helt, äntligen.
En mycket klok vän med god insyn i mitt liv sa; "Men varför skiter du inte i honom?" och ja, varför gör jag inte det om jag hela tiden mår dåligt?
Så nu är det hej då, livdragonen!

Jag fick ett ryck i morse och plockade fram allt vad träningstidningar jag kunde hitta och började pussla ihop ett träningsschema. Mycket bra.

Har beställt en bok också, om styrketräning, så hittar ni mig snart djupt försjunken i något som ser ut som en anatomibok så är det helt normalt.

Tänkte försöka ha lite mer intervallträning i löpningen också, för att det ska bli lite omväxling. Kom på ett löpspår jag inte kört på länge heller, så dit ska jag nog i morgon.


En snabb koll på gymmets passlista visade att de skulle köra core om 35 minuter, så jag kastade på mig kläderna och sprang dit. Jo. Sprang.
Kom dit tre minuter innan de skulle köra så jag fick byta om och slänga mig in på mattan. Bra uppvärmning i alla fall.

Jag kan bara konstatera en sak; jag kommer ha den grymaste träningsvärken EVER i magen morgon!

Kompletterade det hela med att köra ben uppe i gymmet sen och promenera hem. Att träna på gymmet är för övrigt en intressant upplevelse numera, jag lägger på samma vikter som jag körde i våras och blir lika förvånad varje gång när jag måste lägga på mer. Och mer.. På varenda maskin..! Tror tröga maskiner på campen gjort sitt...
Dessutom har jag börjat köra fler repetitioner per "set", och det går också bra.

Nu ska jag värma maten jag fick av mamma igår och avnjuta den innan jag ger mig i kast med bokhyllorna.
Pappa var här och bar ner allt från vinden och borrade igår så nu står de äntligen, äntligen, ÄNTLIGEN på plats! Sjuhundra böcker väntar på uppmärksamhet.
Sen ska jag hämta två av syskonbarnen i skolan och agera privatchaufför till tandläkaren, tennisträningen och dansträningen...
Och ikväll ska jag kolla upp möjligheterna att bli cykelinstruktör. Tjoho.

Nä. Mat! Lax... Åh!

Ovido - Quiz & Flashcards