Direktlänk till inlägg 20 oktober 2007

Lång lat lördag

Av Lina - 20 oktober 2007 16:29

Hemma igen. Slutet på veckan blev lite bättre än mitten, jag vaknade kl 6 igår morse, stel, trött och sliten, men på bättre humör.
Fick sitta vid ett bord och äta frukost, härligt!
Till och med städningen av våtutrymmet var en fröjd... Eller, nästan i alla fall. Fick ju skälla och gorma lite, men ändå.

Dagen var lugn, lite fordonsvård här, lite plutonens timme där, lite städa, lite fixa, lite dona, sen nationalsång och "högervänsterom". Satte mig i Skolådan och körde hem, passerade syster och fick min post (bland annat ett fint vykort från New York!) samt en hel kasse med presenter!
Var trosor och linnen och t-shirts... Fiiiint!
Tyvärr var överdelarna för stora (jag har tappat nästan fyra kilo på fem veckor).

När jag städat undan det värsta och duschat trillade herr E över och vi hängde i soffan ett par timmar. Skönt att få ventilera veckan med någon som förstår vad man pratar om. (Förutom att han garvade åt att vi får pannkaka med grädde till lunch...)

Kom i säng runt midnatt, sov tungt och vaknade pigg vid åtta i morse. Slösurfade lite och sen klev jag upp och duschade. Stack iväg på ÖB och handlade, vidare ner på stan och bytte presenterna mot en jättefin grå tröja och ett svart linne. Tittade in på Telia för att prata mobiltelefoner, kom ut med en SonyEricsson w580i! Spontanshopping när den är som bäst!

Nu håller jag på och tvättar, sen ska jag lägga mig på soffan och bara vara. SÅ SKÖNT! :D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards