Alla inlägg den 12 oktober 2007

Av Lina - 12 oktober 2007 21:15

Sitter hemma i min kalla och tråkiga lägenhet. Har precis börjat med urpackning av persedelpåse och packning av stridspackning inför helgens övning med hemvärnet. Hej och hå, ingen rast och ingen ro här inte.

Slutet på veckan var som alltid ganska kämpig, jag har ont överallt efter ett tufft krav magapass i torsdags där jag lyckades hamna främst i ett gladiatorrace och fick ta emot ungefär tio tjurrusningar med tillhörande tacklingar. Slutade med att jag for som en vante, fick upp skyddet mot halsen, tappade luften och for baklänges.
Aj.

Idag hade vi ett tämligen värdelöst krav magapass där vi stressade fram, vi körde ett tvåtimmarspass på bara 45 minuter. Bara stress och ingen ordning alls. Trist.

Vi fick däremot en fin knivutbildning av löjtnanten och efter att ha täljt en pinne på typ fyra olika sätt fick vi sätta kniven i bältet och behålla den. Morakniv 2000! ;)
Vi får också använda yxa nästa vecka, kors i taket... :) Förarbevis på yxa! :D

Sen hade vi information från Polisen om hur man söker polishögskolan. Det var ju lite inaktuellt för mig eftersom jag redan sökt (och ska göra mitt första prov på onsdag... Om jag får permis). Efter det var det fredagsrutin och storstädning. Vi fick dock omvisitation IGEN..!! Dock bara på våtutrymmet där löjtnanten fick för sig att vi skulle rensa golvbrunnarna också. Kan säga att det förmodligen var det äckligaste jag gjort på väldigt, väldigt länge...

Nu ska jag packa klart, stryka lite, kravla ner i sängen och försöka sova. Blir en lååååång helg... Puss!

Ovido - Quiz & Flashcards