Alla inlägg den 31 oktober 2007

Av Lina - 31 oktober 2007 20:35

SÅ skönt att vara ledig!
Jag brukar ju vara dålig på att vara just ledig, men denna gång trivs jag.

Måndagen gick åt till jobb, städning och tvätt.
Igår var jag iväg och lämnade min lägenhetsnyckel till Fredrik, som lånade den över natten, sen var jag till mitt gamla jobb (Syd) och hejjade på alla. Jättekul! Brukar försöka titta in när jag har möjlighet. Längtar tillbaka lite ibland... Man saknar ju folket liksom.
Efter det tog jag mig vidare till hembyn via Plantagen. Köpte lite rosor och grejjer och satte ihop en bukett åt mamma och pappa i bästa Halloweenanda - orange!

Umgicks med pappa och Hug(g)o, busade med katten och väntade på mamma. Sen åt vi middag som pappa svängde ihop, och det var kanongott som vanligt. Pratade i telefon med Andreas om resplanerna i slutet på veckan. Mamma och jag gick en promenad på "byn" med Hugo. Tittade på bröstcancergalan, ringde lite på en bil, sen kröp jag till kojs. Är trött jämt nuförtiden...

Vaknade vid åttatiden i morse, klev upp och möttes av Hugo som låg precis utanför min dörr, med nosen tryckt mot dörrspringan. Gobiten! Han längtade efter storasyster och blev helt tossig när jag väl kom upp... :)
Åt frukost och sen drog vi på oss träningskläderna och stack ut. Vi kom hem 2 timmar och 45 minuter senare! ;D Det kallar jag en långpromenad..!
Var kanonväder och vi njöt i fulla drag.
Vi hejjade på min gamla arbetsledare (som pappa också jobbat med) och på Wiola (som pappa jobbat med och som är min f.d "svärmormor"). Så vi promenerade inte hela tiden... Dessutom åt vi apelsin uppe vid sjön. Nåja. Vi var UTE länge i alla fall...!

Lite lunch och en dusch senare satte jag mig på bussen för att åka hem igen, lämnade Skolådan hos pappa som ska fixa med vinterdäck (jag är sååå bortskämd....). Åkte hem på värnpliktslegget, fick prata värnplikt med busschauffören hela vägen till bytet. Han var gammal major!
På nästa buss fick jag bara sitta en liten stund innan den gick sönder, så vi fick byta IGEN. Hm. Men hem kom jag i alla fall. Gratis. ;)

Nu ska jag packa. För i morgon åker jag buss halva dan igen. :)

Ovido - Quiz & Flashcards