Alla inlägg den 9 oktober 2007

Av Lina - 9 oktober 2007 20:48

Morgonen börjar lite tumultartat då vi råkar låsa oss ute från Kasern efter frukosten på Salen. Kodlåset tillåter inte att man slår fel kod mer än ett par gånger, sen låser den i femton minuter och där står man med skägget i brevlådan och får vackert vänta.
Men så står vi där och rycker i dörren, ungefär tjugofem personer, ett par minuter och det kryper i kroppen på mig när jag känner att uppställningen kommer allt närmare, och jag tänker på all städning vi har kvar… Så då går jag ut, tar ett par nävar smågrus och börjar kasta på vårt logementsfönster på andra våningen.
Efter ett tag får jag en reaktion, nån sticker ut skallen och undrar vad jag håller på med.. ;)
Vi får tokstäda. Snabba ryck blir det. Men vi får godkänt på visitationen…
Dock har kapten P så bråttom att han glömmer att visitera vårt logement. Hoppsan!

Vi fortsätter med sjukvården, vi lär oss att göra ”fem klapp i ryggen och sen fem Heimlich”. Vi lär oss om skador på buk, brutna ben, sårskador… Fick öva mycket praktiskt, leka markörer och sjukvårdare och springa runt och bära varandra på bår.

På kvällen har vi prov på pansarskottet. Sen är det omprov för de som inte klarat prov på ak4. Det visar sig att det var bara sexton som klarat sig… Så det blir omprov för tjugofem personer! OJ!
Jag har inte ett enda fel… Men det KAN ju bero på att jag gjorde samma test så sent som i maj! Tyvärr kom det en barsk kommentar från en annan soldat som får mig ur balans en stund.

Men efter högervänsterom strax efter kl. 21 drog jag på mig löparkläderna och sprang. Jäääätteskönt… Slog på mobilen, det haglade in några sms och man kände sig ganska omtyckt trots allt..! ;)

Ovido - Quiz & Flashcards