Alla inlägg den 16 oktober 2007

Av Lina - 16 oktober 2007 15:19

Efter att ha hackat tänder större delen av natten klev vi upp kl 6.
Jag satt som sagt eldpost mellan klockan 00-01 och då kunde jag hålla värmen, men så fort man la sig på det kalla liggunderlaget började man frysa igen. Försökte dra en tröja över mig för att bli lite varmare - det fungerade så där. Vi hoppas på att få sovsäckar till nästa fältvecka.. ;)

Idag har vi marscherat till skjutbanan, drygt två kilometer. Började med PEK-övningar. Jag är nöjd med min nya kolv! Förbättrar mitt skytte betydligt.
Efter lunch var jag kallad på kompaninämnd, och efter det fick vi mer skyddsvaktsutbildning och började lära oss det här med handfängsel...

Fick se en riktigt mossig gammal film, som handlade om spionage och sabotage, sen fick vi en lektion i fälthygien (här blandas det friskt!).

Sent framåt kvällen skulle det donas med tält, fixas med packningar, liggunderlag, regnflikar, kaminer osv.
Blev dock tagen åt sidan av gruppchefen som hade ganska bestämda åsikter om hur jag uppfattas, och hur jag är som person. För att göra en lång historia kort så fick jag höra att jag lägger mig i saker jag inte borde, att jag som person är jobbig att umgås med och att jag borde hålla käft större delen av tiden. Det var ju ingen höjdare att höra. :\ Det värsta var att det främst handlade om hur jag är som person, inte vad jag gör.
Så jag gick och la mig ganska knäckt..

Ovido - Quiz & Flashcards