Alla inlägg den 17 oktober 2007

Av Lina - 17 oktober 2007 15:49

Vaknade efter en något varmare natt, där jag suttit eldvakt mellan kl 02-03. Vi börjar få ordning på det där med eldandet, dessutom hade jag lagt värmebyxorna under mig och värmejackan över, och sov faktiskt ganska gott, trots att jag blev väckt stup i kvarten av folk som skulle upp, ut, elda, fixa, dona.

Hade en tyst och ganska tung dag. Höll mig utanför och mådde ganska dåligt över gårdagen. Fick dock höra från flera personer (även utanför gruppen) att de trodde jag var sjuk eftersom jag var så tyst. Funkar inte att ha det så här, jag kan inte behöva ändra på hela mig bara för att han inte gillar mig, det fungerar inte. Jag mår alldelens för dåligt när jag inte får vara mig själv.. :(

Vi körde mer skyddsvaktsutbildning, olika moment tillsammans med en b-styrka. Bland annat en stressande övning där det skreks, dunkades på trummor och hånades. Vi stod med luvor över huvudet och skulle bara stå still... Det gick över all förväntan!
Fick skrika "HALT, SKYDDSVAKT!" en hel del.

På kvällen hade jag permis ett par timmar, fick en Syncrobuss och drog iväg till grannstaden och skrev prov. Svenskaprovet till polishögskolan.
Det gick riktigt bra. Dock luktade jag förmodligen riktigt illa... ;)

Kom tillbaka på kvällen, då höll de övriga på att byta förläggningsplats, vi hade fått flytta ca 50 meter åt höger. ;)
Jag höll mig undan så mycket som möjligt, tog uppgifter som gjorde att jag kunde vara för mig själv. Grävde kissgrop i mörkret, lyckades så klart välja ett stenigt ställe så jag hade att göra ett tag...
Kom i säng sent igen.

Ovido - Quiz & Flashcards