Alla inlägg den 15 oktober 2007

Av Lina - 15 oktober 2007 23:41

Så var det dags för fältvecka. Jag tog mig till kasern igår efter en lång helg, där jag bland annat fått prova lite olika vapen, det var intressant.

Fältveckan inleddes för min del med att jag satte mig i en Syncrobuss och körde iväg till en av grannstäderna för att gå till optikern. Phu. Vi var sex personer som körde ett snabbrace för att få ut Försvarsmaktens fantastiska brillor...
Sedan körde jag tillbaka, med stopp för lunch, och vi kom lagom till förläggningstjänsten började. Vi fick en snabbkurs i att resa tält, innan vi blev kallade till första lektionen i skyddsvaktsutbildningen som är veckans block.

På kvällen fortsatte vi att resa tält och fixa, sen kröp vi till kojs efter kl 23, rejält trötta. Vi fixade med eldpostschema och jag fick 00-01. Lagom!
[Skrivet på fredag kväll!]

Ovido - Quiz & Flashcards