Alla inlägg den 13 oktober 2009

Av Lina - 13 oktober 2009 23:29

Jo, jag har flyttat.

  

Eller det har jag inte heller, men jag har gjort adressändring (både på riktigt och på webben, förvisso) och återfinns numera på www.linaleverlivet.nu

Men, det blir ingen större skillnad för er. :)

Ni kan ramla in via båda mina gamla adresser också. Det är luuugnt. (Säger skånepågen, som är den som har koll på läget...)


Och vill ni nå mig i det verkliga livet framöver så kan man be om min postadress. :)

Av Lina - 13 oktober 2009 22:48

Så har den dagen gått.

Herrejösses. Vad har jag gjort egentligen? 

Ehum.

Städat - check
Packat nästan klart - check

Tvättat - check

Varit på gudbarnets skola och förfasat mig över hur odrägliga barnen av idag är - check

Varit till återvinningen med en massa rassel, äntligen - check

Postat brev - check

Ätit kycklingwok - check

Lånat fem böcker på biblioteket - check

Hängt i soffan med syskonbarn och svåger - check

Skrattat hysteriskt med storasyster - check

Svarat på en massa mail - check

Lärt mig hur människor från Tornedalen fungerar - check

Lovat mamma middag i morgon - check

Undvikit fem samtal från SIFO - check

Varit till hemvärnspolare med tre magasin och en radioryggsäck - check

Eh. Ja.


Det var nog allt.


Nu ska jag bara stryka mina sängkläder, bädda, krypa till kojs, sova och ladda för morgondagens tripp till hembyn för att passa världens sötaste och busigaste och bästa Hugo (som är bättre i sina tassar! WEE!) och även hinna klippa av mig nån liten bit hår så jag ser något. Bra där.


Stryka, bädda, sova... God natt!

Av Lina - 13 oktober 2009 07:42

Idag har jag ett ganska tajt tidsschema. Städa klart här hemma. Diska. Gå med massor av pappersinsamling. Städa bilen. Ska på biblioteket och fixa skolböcker till nästa kurs. Ska till gudbarnets skola och spänna ögonen i väl valda barn, sen hem och säga hejdå till syskonbarn, svåger och storasyster. Och tvätta.

I morgon ska jag passa busHugo hela dagen när pappa ska iväg och tävla i bowling. :)

Ska passa på att klippa mig också, när jag ändå är i byn. Kan behövas, nu är luggen så där lång att jag knappt ser något igen. Klart obra.

I morgon kväll väntar innebandyträning igen, skriva klart arbetet som ska vara inne på söndag.


Phu, det är mycket nu!

Ovido - Quiz & Flashcards