Alla inlägg den 4 oktober 2009

Av Lina - 4 oktober 2009 21:19

Just nu lever jag mitt liv i just 130 knyck.

Jag har min inre stressmätare på... om inte tokrött så i alla fall ljusrött.


* Pluggar in tre olika moment, skriver på två olika inlämningsuppgifter och förbereder mig för att skriva en tredje under veckan för denna vecka åker datorn med, all dötid måste användas till att skriva, dock har jag inget nät så ni får ändå ingen uppdatering.. :(


* Lagar tre olika sorters matlådor, är trött på att käka i matsalen, tar med egen mat den här veckan.


* Tvättar och torkar det sista som ska ner i godspackningen.


* Försöker medla mellan arga grannar. Tvättstugebråk. Igen. Orka.


* Försöker få rätsida på vad jag behöver för papper med mig innan jag flyger och vilka jag ska ringa i morgon på vägen ner till regementet för att ordna det.


* Planerar ett samtal till en innebandytränare ang. en inlämningsuppgift till skolan.


* Bollar en intressant men grymt frustrerande konversation per sms med Långa farbrorn. Babe, you're killing me!


I morgon ska jag hänga på låset på biblioteket, fixa det sista jag behöver för att skriva inlämningsuppgift nummer... ja, fyra? Tolv? Sju? Fem? Orkar snart inte hålla isär dom.

Tanka bilen, åka till regementet och kliva i uniformen, vara redo efter lunch.


Nånting säger mig att jag kommer sova som en sten i natt.


Fast först ska jag titta på TV, inte tänka NÅNTING ALLS och avnjuta en kopp glass.

Och det, det är bara ditt fel, min käre farbror.

 

Du får vara glad att du klarade dig undan så lätt.


Hur var det nu, draken lyfter i motvind?

Järnspikar, vad min drake kommer att flyga snart!

Av Lina - 4 oktober 2009 12:24

Sitter och pluggar och ramlar över följande citat i en föreläsning;


"Var inte rädd för motgång.

 Kom ihåg att det är i motvind och inte medvind, som en drake stiger."

 

 

 

Av Lina - 4 oktober 2009 09:23

Så, nu har jag ätit och sovit och är lite snällare igen.
Blir så sjukt grinig när jag inte ätit.


Har lyckats plocka ihop allt jag ska ha med mig ner i morgon, som jag ska godsa, dvs skicka med lastbilen.

Tunga prylar typ böcker, tidningar, en uppsättning sängkläder (mina rosa med Barbie, så klart!), träningskläder, träningsskor etc.


Nu ska jag sticka över till syster en sväng, sen hem och plugga och göra ett prov på nätet. Perfekt sysselsättning när regnet vräker ner.

I morgon förmiddag måste jag panikplugga en grej på biblioteket och skriva klart en uppgift innan jag åker.

Plus att jag måste ringa en massa samtal, iiik. Det blir tajt, tur vi har sovmorgon...

Ovido - Quiz & Flashcards