Alla inlägg den 11 oktober 2009

Av Lina - 11 oktober 2009 14:49

Nej men hallå. Ösregn, det var inte med i min plan. Hm...

Laddade precis ur mobilen, bjuder på följande från veckan som gick:

Fordonsutbildning


"Här ska ni upp!" - sa löjtnanten


 

J är ute och rekar, själv ser jag visst mest skeptisk ut.


    

 Kaptenerna tittar på resultatet av vår framfart. (Vi fastnade med bakaxeln på den stora stenen i mitten efter att ha försökt ta den med bakhjulet men pga. leran halkat av. Stenarna i framkant la vi under framhjulet för att höja bilen. Det gick bra till slut, men vi fastnade på exakt samma ställe igen på nästa varv, framdiffen funkade inte så bilen orkade inte upp utan kasade i sida och gled av med bakhjulen.)


 

Skolådans nya bästis! En lednyckel storlek 10 mm.. ;)


Packning, blev en del innan det var klart (tre bärsäckar, en p-påse)

Av Lina - 11 oktober 2009 11:52

Det tar sig det här. Har nu slängt alla blommor som varit på balkongen och samlat ihop allt som ska plockas in därifrån. (Dåligt samvete nr 2) Ska gå upp på vinden och hämta en kartong att förvara krukor och balkonglådor i, packa den, bära tillbaka den till vinden och ta med mig lite av det som står på vinden som ska kastas ner. Ska till återvinningscentralen med blomskräp, vindskräp och lite trasiga elprylar jag städat ur hallskåpen. (Dåligt samvete nr 3).

Ska leta efter en kartong till mina sommarkläder när jag ändå är på vinden, städade ur dem ur garderoben men de ligger i en stor hög nu. Hm. Plus alla delar i min blå uniform, som också ligger på golvet, de behöver också en kartong att vila i ett tag. För gott?


Eftermiddagen ska spenderas med skallen över diverse skolböcker, ska titta på föreläsningar på datorn och fixa ett prov. Måste även stryka kopiösa mängder tvätt innan jag och Skolådan packar ihop och drar hem till byn. Ska ladda för tandläkarbesök med tillhörande urdragning av visdomstand i morgon. UUUHUU!
Jag lider ju av tandläkarskräck, eller, det är väl mest så att jag har norra Europas lägsta smärttröskel, så jag är rädd att det ska göra ont. Jag är allt lite rädd för tandläkaren också, trots att jag känt honom hela mitt liv. Kan ha att göra med att han när jag var liten alltid sa "jag ska bara känna lite.." och sen gick man därifrån med den tidigare måttligt lösa tanden i näven. Bara känna. Jo, pyttsan. :)


Är trött idag, blev en krogvända med två av syrrorna igår. Det höll på att gå illa, fick panikskriva lite på vårt grupparbete som skulle in idag så jag blev sen, så klart, men efter vissa påstötningar per SMS från syster L slet jag mig tillslut och cyklade upp på Söder. Väl där fick jag ett glas Sprit(e) i näven ;) och hängde i soffan för att se slutet av vad som verkar ha varit en katastrofmatch i fotboll.

Hann springa på grannarna på syrrans loftgång och krama hejdå också, de är lite oroliga för mig nu när jag ska iväg igen, men jag har lovat att höra av mig och tala om hur det går. :) De är så söta.

Fler som är oroliga har jag förstått, men jag fick ett storslaget erbjudande om att ta med mig en vakthund ner. Det var ju jättesnällt, synd bara att hunden i fråga trots sitt kaxiga namn (Rocky) är ungefär ett å ett halvt äpple hög... :P Men tack, omtanken värmde.. ;)

Ner på stan bar det av, vi dansade runt på HB, jag blev trött, systrarna blev trötta och vi tog oss hemåt. Jag på cykel, tur jag varit förutseende nog att ta med mig både extratröja och tjockvantar för huu va kallt det var.

Kom hem stelfrusen som en pinne och kröp ner under mitt härliga duntäcke. :)

Det är en av de materiella tingen jag kommer att sakna mest; duntäcket. Mitt stora, fluffiga duntäcke. :/


Nä, nu måste jag sätta fart om jag ska kunna checka av samvete två och tre på listan.

Ovido - Quiz & Flashcards