Alla inlägg den 3 oktober 2009

Av Lina - 3 oktober 2009 20:53

Är det bra eller dåligt att komma på klockan 20:52 att man inte ätit något sedan frukost i morse?


Kanske inte jättebra.


För övrigt är jag lite less på mig själv som aldrig lär mig. Trött på mig själv som fortfarande blir besviken.

Ge upp. Släpp. Glöm.


Delete?

Av Lina - 3 oktober 2009 17:03

"jag saknar dig
till och med dina sämre sidor
din envishet
och alla dina tvivel

jag saknar dig
ja det låter ganska platt
men jag skulle göra vad som helst
för att ha dig här inatt

så kom och hämta mig
så går vi ner på stan
sitter i solen och dricker vin
och pratar hela dan

ja så kom, kom, kom
kom och gör mig hel igen
kom och gör mig trasig
gör mirakel, gör vad du vill"

- Mauro Scocco

Av Lina - 3 oktober 2009 12:55

Jag har fått ett datum, jag har fått ett datum, jag har fått ett DATUM.


Jag vet när jag ska åka.

Tur jag har en chef med lite inflytande och en chef man kan störa en lördag.

Jag vet också att jag har en massa nystande att göra ang. vissa papper, jag måste träna speciellt på vissa moment och jag är speedad som bara fasen och hoppas att det blir måndag snart så jag får börja... :)


I övrigt;

- ska jag dra ut en visdomstand om en vecka. Ajje. Tur Försvarsmakten betalar kalaset.
- har jag shoppat underkläder för 1000:- idag. Som Försvarsmakten betalar.. Möhö. Bra att vara tjej ibland.

- får jag inget fikabesök idag, som det ser ut, och det var ju trist.


Idag fick jag höra att jag är tuff. Tuff? Är man det när man utsätter sig för fara om man inte behöver?

"Om du ser tillbaks och tänker
Att du gjort så gott du kan
Om du letar efter nyckeln
Du redan håller i din hand
Så ångra ingenting
Aldrig nånsin någonting"

- Husguden


Nej, aldrig mer ångra. Bara leva.


"Gå med ryggen rak
Och var säker på en sak
Du är bra

Du är speciell
Du passar mej precis
Allt brokigt som är du
Så operfekt på något vis
Du bär ditt livs historia
Som en rostig gammal gloria
Men du är bra"

- Husguden igen


Nu; laga mat och städa och packa och vara gladast i kommunen.

Tjipp!

Av Lina - 3 oktober 2009 06:52

Somnade innan klockan 21.30 igår. Igen.
Heelt slut.
Vaknade klockan sex, pigg som en mört. Härligt!

Verkar bli en fin morgon, så jag ska dra på mig löparskorna och dra iväg en sväng.

Sen väntar världens roligaste lördagsnöje - INTE. Ska till tandläkaren...

Man måste det innan man åker ut igen, så det är bara att pallra sig dit.
Men jag vet ju att det är världens snällaste sköterska som kommer att ta hand om mig, så jag är inte speciellt orolig. :)


Sen blir det en snabb shoppingrunda på vägen hem och en del packande. Ska godsa allt jag inte ska ha på flyget i veckan och det lär ju bli en del, vet ännu inte hur mycket vikt jag får bära med mig så det är bäst att godsa så mycket som möjligt.


Och sen måste jag baka, för jag får förhoppningsvis fikagäst på eftermiddagen. :)


Näe, upp ur sängen och ut och kuta var det ja.

Kram!

Ovido - Quiz & Flashcards