Alla inlägg under juni 2009

Av Lina - 14 juni 2009 22:00

...va dumt.
Känner mig som det pucko jag är, slår mig själv i pannan, drar täcket över huvudet och hoppas på en bättre dag i morgon.


Ibland gör jag saker utan att tänka. Som nu.

Av Lina - 14 juni 2009 18:06

Jag har en pool.

Hade kunnat vara trevligt om det inte vore så att poolen är i min bil...


Mindre underhållande att kasta sig in i bilen på väg på träning och inse att hey - du har tre liter vatten på golvet!

Känna efter om fönstret är stängt, är det blött på dörrarna, vart kommer vattnet ifrån?!

Från *trumvirvel* instrumentpanelen.
Det är alltså vatten i hela skumgummit bakom panelen.

Jaaahaa.

Det extrema regnandet senaste dagarna har gjort att Skolådan hinkat i sig vatten och nu läcker som ett såll.
Big time.

Så nu har jag öst ur vattnet, lagt tidningar på golvet och hoppas på att det ska torka lite åtminstone. Törs då fanken inte köra den med all el som går där under.


Så i stället för en åktur till syrran ikväll får det bli hemmaliv i väntan på att regnet ska sluta så att det är någon som helst idé att ens fundera på att torka bilskrället.
Humpf.


Dessutom måste jag försöka ta mig till jobbet i morgon, regnar det så här måste jag nog lifta med grannen, får väl muta honom med en matlåda.. ;)

Av Lina - 14 juni 2009 10:15

Det ösregnar fortfarande.

Hallå! Hur mycket vatten finns det?!


Vad ska man göra idag då..?

Städa extremt stökig garderob kanske?

Av Lina - 13 juni 2009 17:58

Finfint norrlandsbesök i regnet.
Vad gör man då?

Jo, man åker till IKEA, tittar på en massa saker, handlar lite, går på Köpis, åker hem, tittar på film, gör världens godaste wok efter ett något improviserat recept och sen bestämmer man sig för bio. Bara så där.

Spontanitet när den är som bäst.


Så nu; bio! :)

Av Lina - 12 juni 2009 21:08

..så håll i er;



Ä N T L I G E N   H E L G!!


Nu väntar min soffa på mig och filten. :)

Av Lina - 12 juni 2009 06:36

Effektiv var det ja.
Igår när jag stod på knä över badkarskanten för att skölja ur toningen insåg jag att jag nog borde göra rent badkaret.
Så när jag ändå stod där och väntade på att efterbehandlingen skulle verka passade jag på att göra det. :)


Hm. :)

Husfruwannabe?


Och för övrigt har jag sovit väldigt gott i mina nystrukna sängkläder. ;)

Jag vet. Jag är lite knasig...


Hjälp, det bor en liten hemmafru i mig också, även om jag på insidan av städskåpet har mottot;
" A clean house is a sign of a wasted life." :)


Men men. Nu har jag officiellt en ren, nystädad lägenhet med bara ren tvätt, bara ren disk och utburna sopor...


Så; jobba eftermiddag och sen helg, underbara H E L G.

Av Lina - 11 juni 2009 19:52

Idag har det varit en snurrig dag.
Den började fint - med att jag upptäckte att jag skulle ha gått hemifrån för fem minuter sen för att hinna till jobbet. Oj då.
Och där stod jag och kokade ägg i godan ro.

Äsch.
Jag hann. Nästan. Jag kom två minuter för sent med luggen bakåtstruken och röda kinder efter att ha sprungit halva Söder.
Äsch.

Sen upptäckte vi att den bollsparkande grannen inte var närvarande.
Så vi fick ringa och väcka honom, tydligen hade jag varit för tyst, han hade inte vaknat av mitt panikpacka-väska-leta-nycklar-var-är-mobilen-race.
Lagom till att jag packat hans prylar också på kontoret dök han upp. :)
Nu verkar det ingå i mina arbetsuppgifter att se till att han är vaken innan jag går.. ;)


Förvirringen fortsatte. Körde fyrtioelvalådorsrundan, i totalt ösregn, såg knappt vägen! Stackars satar som ska ta studenten idag, säger jag bara.
Alla partytält, skyltar, ballonger, fina frisyrer, korta klänningar, allt måste ju ha blivit blött och kallt. Uhh!


In, för att höra att vi var så kort om folk att grannen blev förpassad till andra sidan Staffansbron och jag och D fick själva lösa södersidan. Jaha.
Så jag fick rejsa runt i kvarter där jag inte borde vara igen. Hm. Men jag klarade mig med livhanken i behåll. Tackochlov. :)
Blev en del snurrande och en del förvirring så klart.

Eftermiddagen bjöd på 1 timme och 45 minuter övertid, en promenad hem, prata med mamma i telefon och planera mat inför helgens besök.
Skulle handla på Willys på hemvägen men insåg att plånboken låg kvar i skåpet på jobbet. Braaaaa. Eller inte.
Så nu har jag hämtat den, handlat, stuvat in i skåpen, kletat en toning i håret och väntar på att tvätten ska bli klar. Effektiv är mitt mellannamn.

Mer på att göra listan;

- rädda blommorna på balkongen från total översvämning

- ringa bästa Anna som ringt när jag var på jobbet

- skölja ur toningen

- städa klart inför finfrämmandet

- stryka och bädda


Tur dygnet har 24 timmar. :)

Av Lina - 10 juni 2009 22:50

Jag har precis beställt en ny klocka.
Igen.
Ja, jag vet att jag redan har två snygga Casio, men jag kunde inte låta bli.
För nästan inga pengar alls (*harkel*) kommer snart den här skönheten att landa i min postlåda...



Välinvesterade skatteåterbäringspengar.

Det var dessutom 65% rabatt. :)

Och ja, det blev en tredje Casio. Varför ge upp det vinnande konceptet?


Nu - natti natti.

Ovido - Quiz & Flashcards