Alla inlägg den 15 juni 2009

Av Lina - 15 juni 2009 20:40

Så händer det igen, just när allting bara är jobbigt och uppförsbacke, då vänder det.
En lösning på den genomblöta bilen är på väg att fixas, det dumma jag slog mig själv i huvudet för igår känns inte fullt lika dumt idag och jag får åter bevisat att jag har vänner och familj som finns där när jag behöver dem.


Som erbjuder en hjälpande hand, som har ett vänligt ord över eller kloka ord att dela med sig av.
Storasyster undrade vad jag gjort för dumt, och när jag berättade att jag sagt saker jag kanske inte borde ha sagt, saker jag borde hålla inne med, lagt mig i saker jag inte har med att göra, då fick jag till svar; "Tycker man om någon så tycker man om någon, egentligen är inget för dumt för att sägas när det passerat ens tankeverkstad, då har man i alla fall tänkt".


Och jo. Så är det. Så jag fortsätter att ta plats.


[Jag tycker om dig, jag tänker på dig, jag bryr mig om dig, du vet att jag finns här. Jag behöver en vän som du, bästa farbrorn, som plockar upp mig när jag är nere och som ger mig styrka och hjälper mig förstå saker jag inte begriper och för den vänskapen gör jag vad som helst.
Jag önskar att jag kunde betala tillbaka lite av allt du ger någon gång.]


För övrigt har jag kört ett nygammalt distrikt idag, igen, det går ju inte att köra samma flera dagar i rad utan nu var det dags för en ny utmaning.. Så det blev i de fiiinare kvarteren, jag fick köra på slottet minsann. :)


På eftermiddagen blev det en timmes övertid som snabbt eskalerade till två timmar när jag fick bud om att en saknad brevbärare setts vandrandes efter vägen från Bhus, så jag försökte ringa, inget svar, så då kastade jag mig i en bil, hittade honom efter vägen, gjorde en snygg men obra u-sväng och plockade upp honom i skåpet på bilen. Ooops. ;)

Sen blev det en sväng in på jobbet, hitta en dunk, en bil med två säten, ett tankkort och vidare till macken och sen till Bhus för att hämta tomtanksmopeden. :)


En helt vanlig dag på mitt jobb!


För övrigt har jag sjukaste träningsvärken på länge i baksida lår efter bodypump med "nejmenviläggerpålitemerviktidagtyckerniinte"-instruktören igår och sen ett helt galet bra 75 minuters spinningpass ikväll.

Huuuuuuu. Jag är så stel, så stel. Undra just hur jag kommer vara i morgon bitti då. Jag som har löpning på schemat. Lycka till...


Tack supersöta Sara för kommentaren. Den värmde!

Ovido - Quiz & Flashcards