Direktlänk till inlägg 31 januari 2009

Utmaningar

Av Lina - 31 januari 2009 09:16

Jag har blivit utmanad;

Åtta ovanor. 

* Saltar på maten innan jag smakat den – även på sallad.

* Hatar att diska, drar mig i det längsta – och är dessutom riktigt dålig på det.

* Läser alltid morgontidningen det första jag gör på morgonen. Även när jag går upp kl. 4.50

* Har så många böcker att det händer att jag kommer hem från biblioteket med en lånad bok och inser att jag redan har en egen av samma titel i bokhyllan.

* Äger nio par träningsskor, cykel- och promenadskor inräknade. Alla par står just nu på hallgolvet…

* Måste stryka sängkläderna innan jag bäddar rent i sängen. (Det finns en rolig historia kring ett sånt tillfälle, den innehåller ett rosa påslakan med Barbie på, en skrattande överstelöjtnant, en sen lördagkväll efter mässen, ett dåligt strykjärn och en svärande sergeant i en korridor i Kosovo…)

* Avskyr att frysa på nätterna, vill sova varmt, gärna med både duntäcke och pyjamas och elementet på, vilket inte alltid uppskattas... (Stina vet precis...)

* Är en hamster. Samlar på saker som vykort, presentpapper, grodor, snören,  pennor…

Den utmaningen fick jag av Simon, tack tack. :)

Utmaning nr 2!

Tre jobb jag haft


1. Servitris på restaurang i Furuviksparken

2. Butikssäljare på Clas Ohlson

3. Turistinformatör på hembygdsgården


Tre platser jag bott på


1. Torsåker

2. på andra sidan Staffansbron

3. på Campus Sätra


Tre saker jag gillar att se


1. Solsken

2. Syskonbarnen

3. ...och en (icke namngiven) person jag träffar alldelens för sällan.


Tre favoriträtter  


1. Kyckling

2. Lax

3. Tacos


Tre platser där jag helst skulle vilja vara nu  


1. Utomlands i solen!

2. I fjällen

3. Hemma hos mamma och pappa

Tre personer som jag utmanar:

Ja, Simon (right back at ya!), Stina och fru From då. :)

Den utmaningen plockade jag med mig från Lisa. :)


Nu ska jag kliva upp, käka frukost, gå ner på stan och träna, sen ska jag shoppa hårfärg, hem och pyssla med det och sen vette katten vad jag ska göra. Kanske hyra en film och ligga på soffan? Jaaa!

 
 
carolin

carolin

31 januari 2009 13:16

Jag har antagit utmaningen!!!! // Fru From

http://www.arrdiz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards