Direktlänk till inlägg 23 september 2008

Kallt kontor och varmt täcke

Av Lina - 23 september 2008 15:34

Helgen som gick var bra. Lugnt och skönt. Mycket ligga på soffan och titta på film, spinning (på engelska...), jobb, hänga på mässen, långa samtal om livet på nätterna.

Det blev shopping också, en svart vindjacka och ett par högklackade skor. Som jag inte behöver men uppenbarligen inte kunde leva utan.
Hm!

Kontoret har varit svinkallt, mitt rum är snäppet varmare nu när de slagit på värmen. Kom hem i lördags kväll efter mässen och insåg att elementet åtminstone var ljummet. Härligt!

Men. Jag har numera ett varmt och gooosigt täcke i stället för mitt tunna sommartäcke. Dock är det en skyttesoldat som är ett täcke fattigare. Inte frivilligt heller...
När vi kom ner i april gav jag bort mitt tjocka täcke eftersom vi hade så varmt i huset där jag bor. Men nu är det kallt...
Nicklas, som fick täcket, ville inte byta tillbaka. Konstigt nog.
Men då kom jag och hans rumskamrat på att vi kunde byta ÅT honom.

Sagt och gjort, igår kväll smög vi ner till deras barrack och bytte. Så när han kom hem på natten hade hans blå militärpåslakan med tillhörande mysigt täcke blivit en fjärdedel så tjockt och fått rosa påslakan med Barbie på... Hihi! Inte så illa som det låter, dels har de betydligt bättre värme hos sig, dels har jag bara lånat det under tiden de är på leave, han får tillbaka det när han kommer ner igen om en vecka. :)


I övrigt är det snurrigare än någonsin på känslofronten och jag vet varken ut eller in just nu. Rörigt, rörigt.

Jobbar på att hitta en lösning. Fick veta något jag längtat efter att höra i över ett och ett halvt år nu. Nu. Och när jag väl får det svart på vitt så vet jag inte vad jag ska göra...

 
 
Ingen bild

storasyster

24 september 2008 19:35

Vadå????DU ä BÄST!!!!!!!!!!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards