Alla inlägg den 17 september 2008

Av Lina - 17 september 2008 15:52

...idag är det ett år sedan jag ryckte in!

Dalapluton -07, så många tårar, så mycket skratt,

så många vänner, så många möten.

Jag saknar er!


Av Lina - 17 september 2008 10:24

Har precis vinkat av min chef som åkt hem på leave igen.
En spontan kortleave, hon är tillbaka på måndag, så det är inte så länge.
Tack och lov.

Men eftersom hon är borta, så dansar jag på bordet. Ja, det heter ju så, när katten är borta dansar råttorna på bordet. Jag gjorde nämligen en rejäl tankevurpa som lovade att köra spinning kl 17 i morgon.
Det gick ju jättebra tills jag kom på att jag är ensam på kontoret och inte stänger förrän kl. 18. Hoppsan...
ÄSCH! Jag satte upp en lapp idag att kontoret är stängt sista timmen i morgon..

Som sagt, dansar på bordet när chefen är borta var det ja!

Jag och Stina har börjat gå med stavar på morgonen. Det ser antagligen ganska roligt ut men uj, vad effektivt det är. Jag har träningsvärk!
Fem varv ā 1290 m ger en del!

Stina och jag slog vad om hurvida jag kan klara mig utan min mobil en vecka, så i måndags morse slog jag av den och lämnade den i hennes vård. Nu får vi se hur det går...
Hon skällde ganska mycket på mig där ett tag, min kära vän, för att jag hade kontakt med personer hemma som får mig att må dåligt i långa loppet.
Faktum är att det gett ett lugn i det röriga känslolivet för stunden och det känns jätteskönt att kunna slappna av. Konstigt men sant.


Igår åkte jag och paymastern på en turné, vi var på sex olika camper för att lämna fakturor, det var intressant. Jag hann springa på PX på två av dem och kom hem med en ny parfym och ett par cykelbyxor. Paymastern var nöjd med att kunna dela ut fakturor så hon kan få in pengar och avsluta ärenden innan vi åker hem, så vi var båda nöjda och glada!

Tyvärr var det dåligt väder så några foton blev det inte. Regntunga skyar har ni väl hemma också?
Vi hade bara 6 grader i morse när vi gick ut, och det är grått och råkallt. BRR! Jag sitter här i tjocktröja och huttrar ändå. Får bli element PÅ snart.

Vaknade av att jag frös i natt. Sånt är jobbigt. Man skulle ha haft någon att värma sig på! ;)


Mitt upprop om hjälp med karriärval hade ingen större framgång, hoppas ni bidrar med tips och idéer om ni kommer på något!

Vi hörs snart igen. Nu - MAT!

Ovido - Quiz & Flashcards