Alla inlägg den 12 september 2008

Av Lina - 12 september 2008 14:24

Så har det snart gått en vecka igen, tiden går rasande fort!
I tisdags eftermiddag tog jag och Stina krigarbussen till amerikanska campen, kom ut med två par skor (ett par åt storasyster dock) och en rad andra roliga saker som ramlar ner i brevlådor runt om i hembygden för tillfället.

Och på vägen hem...


...körde jag bil och Stina matade mig med glass..!
Ben & Jerrys glass, den var ju suuuupergod i värmen.
(Nej, vi står faktiskt still när vi tar bilden!)

Annars har vi det ganska lugnt, vi knegar på och börjar planera för hemrotation, det är snart dags, det går fort på slutet.
Igår körde jag spinning igen, Maria och jag har satt ihop ett riktigt tungt pass och det känns i mina ben idag, de är sega som sirap.
Men å andra sidan fick vi mycket beröm för passet så jag är nöjd.
Det ger fortfarande en rejäl kick att sitta där på podiet och det ger extra energi till att peppa och mana på deltagarna.

När jag har en stund över jobbar jag vid datorn och skriver, dels skriver jag reportage till min och chefens tidning som vi ska skicka hem till våra anhöriga, dels skriver jag lite till "Korpögat" - sockentidningen hemma och sen försöker jag författa något till minnesboken som ska göras över vår mission.

Sen funderar jag en hel del också. Jag har redan tidigare berättat att jag inte är speciellt sugen att gå tillbaka till mitt gamla jobb, utan att jag skulle vilja göra något nytt. Problemet är att jag inte vet VAD jag vill göra.

Är till och med inne på att plugga igen, men vad?
Ju mer jag tänker, ju snurrigare blir det!

Men men, det löser sig säkert i slutänden.
Nu väntar resten av fredagen, med hornblåsning, quiz och barhäng i mässen. Jag bjuder på några bilder till också.


Jag hade visst större tur än somliga andra. (Men de klarade sig bra!)

Taggtråd och fin himmel

Utsikt i Main Gate

Ovido - Quiz & Flashcards