Alla inlägg den 10 maj 2009

Av Lina - 10 maj 2009 21:59

Det gick bra att jobba, trots att jag hade huvudet under armen.
Glömde inget, missade ingen låda, åkte inte vilse.
Fick bara lite skäll av några tanter... :P

Jaa, vadå, jag körde kanske lite på cykelbanan. Men bara lite.


När jag kom hem hade min sambo lagat mat igen.
Fy, får man ha det så här bra?
Liten promenad på kvällskvisten hann det bli också, men några trettiofyratusen steg blev det inte.. ;)

I morgon jobb, promenad och plantering av de omtalade blommorna till balkongen. Så, nu, sooooova. 

God natt!

Av Lina - 10 maj 2009 12:26

Dagens tankevurpa;
Ska posta ett kort som måste iväg idag, och stod precis och kliade mig i huvudet och undrade när "de" tömmer lådan nere på centrum...

.

.

.

.

.

.

.

...tills jag kom på att va f*n, det är ju JAG som tömmer lådan...







Huvudet under armen, and off we go! Det här blir nog en bra dag!

Av Lina - 10 maj 2009 10:25

Igår var en intressant dag, klev upp hemma på Söder efter att ha sovit knappa tre timmar och käkade frukost med barn+syster och vinkade sedan av de förstnämnda när de drog till Kroatien på träningsläger.
Jag avis? Nääedå...

Hoppade sen i m90:n och packade väskan, tejpade fötterna och drog på kängorna, knatade i väg runt halv elva.
Gick och gick och gick lite till. I Valbo tog jag lunchpaus i parken utanför PRO och sen var det bara att gå vidare. Jag blev något uttittad, kan man väl säga.
Strax efter Forsbacka ringde jag syster och bad om hämtning, men hann hela vägen till Sandviken (nåja, till Östanå i alla fall!) innan hon kom, så det blev en liten nätt promenad på 2,6 mil.
Resultat av detta; en liiiten, liten blåsa på ena lilltån och ganska ömma fötter. :)

Sen hem, bada (somnade så klart!), på med lite snyggare kläder, hem till syrran på shotkväll. J sa nämligen alltid att när han dog skulle det vara shotkväll istället för begravningskaffe, så igår drack vi shot på balkongen till hans ära. Ner på stan och käkade, tittade på alla bilar som drog förbi på crusingen, en del riktigt fina och en del riktigt hemska.. :)
Jag var lite yr ett tag, man blir det om man först går 2,6 mil och sen dricker shot på det. Kikade på stegräknaren när jag la mig och den visade 34 000 steg!

Nu är jag hemmahemma, ska storstäda min stökiga lägenhet där jag bara kutat in och vänt senaste veckorna, ska tvätta och sen ska jag jobba.
Så varning på stan, stor gul bil med tillhörande liten skitig brevbärare är ute och far idag!

(På tal om jobb, så väntar jag med stor spänning på samtal från ett visst regemente... Det kanske är dags för gröna kläder på allvar snart?)

Ovido - Quiz & Flashcards