Alla inlägg den 15 februari 2009

Av Lina - 15 februari 2009 15:44

Hm, min dator dog tidigt, tidigt igår morse och ack - inte kunde jag tro att jag var så beroende av den som det visat sig att jag är.
Jobbigt fenomen.


Ibland är jag även lite för snabb att förbanna min egen dumhet, som när jag letade reda på min gamla laptop men inte kunde hitta strömförsörjningskabeln. Då svor jag över det idiotiska i att inte förvara dessa två saker ihop. Men se, min smarthet var större, jag provade helt enkelt den trasiga laptopens kabel i den gamla och se, det fungerade ju.
Så nu sitter jag här med den gamla datorn vars skärm är ett virrvarr av gröna och röda streck och pixlar och surfar med en internetkabel stadgad med häftmassa. Det är bättre än ingenting...
Hittar filer och texter jag för länge sedan förträngt. Roligt.

I morgon får den nyare av de två följa med till farbror datordoktorn och jag hoppas på ett mirakel. Jag blir säkert fattig på kuppen, men det får det vara värt.


Så hör ni inget av mig på ett tag, hav förtröstan. Jag är bara tekniskt outrustad för tillfället.


I väntan på bot och bättring ska jag återgå till funderingar, mitt kollegieblock som sällan sviker och till att läsa slutet på boken jag sträckläst senaste dygnet,  "Alla sa vi skulle dö".

Ovido - Quiz & Flashcards