Direktlänk till inlägg 30 juli 2008

Nöjesfält, månadsavslut, applåder och fältartister

Av Lina - 30 juli 2008 15:56

Hej på er.

Man kan tro att det händer en massa saker här eftersom jag uppdaterar så ofta, men så är det inte. Det är bara det att jag har tråkigare och måste liva upp stämningen genom att skriva av mig lite.

För visst händer det saker, det är månadsavslut med allt vad det innebär i arbetsväg, de rackarns excelarken och jag är osams som vanligt, inget nytt under solen där inte.
Högarna med papper växer på skrivbordet när jag mest bara har lust att lägga mig på uteplatsen med ett glas ananasjuice och låtsas att jag är på stranden och dricker paraplydrinkar.
Dock fick jag ta emot applåder på stabsorienteringen i tisdags för att jag lyckats nolla inventeringen, dvs gå precis på öret rätt.
För andra gången i historien eller vad de yrade om. Tackar!

Måndagen utvecklade sig till en rolig dag, även om starten inte var så fantastisk. Tur det. Kvällen spenderades på mässen, det var ganska bra drag eftersom det är leavetider och folk kopplade av sista kvällen.
Mina favoritgrabbar var på hemväg och var därför där och drack lite öl, så jag var där och höll dem sällskap. Attans va skoj vi hade. Vi blev kvar både länge och väl, faktum är att jag inte ramlade i säng förrän strax före kl 3..!
Rätt trött, rätt yr i bollen och rätt slut som artist. Men glad...
Man är sällan nere speciellt länge när man umgås med det gänget. :)

Jag fick även sätta vissa tankar jag haft på sistone på prov och det var skönt. Jag fick visa att jag inte tar vad skit som helst och kanske, kanske, har han lärt sig något vettigt av det. Hade jag velat åka berg- och dalbana hade jag gått på ett nöjesfält.
Jag tog därmed ett steg vidare i livet.


Den här veckan har vi fältartisterna här, så vi har rock n' roll i parti och minut. Ikväll blir det mässen och till helgen ett lite större galej med 4 can rule och kvällen till ära får tjejerna ha utsläppt hår! Whoho..! :)
Jag ber att få återkomma med bilder från denna galaföreställning..

Nu ska jag gå och brottas med Excel ett tag.

Over and out!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 19 december 2010 18:45

Jag fortsätter att leva livet på : http://www.linaleverlivet.nu, välkommen! ...

Av Lina - 24 maj 2010 12:00

Nu har jag bestämt mig.   Från och med nu är denna blogg nedlagd och ligger bara kvar som minne.   Tack för 3,5 fina år, tack för alla kommentarer, tack för uppmuntran när livet varit jobbigt, tack för att ni gjorde mig upprörd nog att kliva ...

Av Lina - 18 maj 2010 12:29

Ju mer jag tänker på det, ju mer övertygad blir jag att bloggen gjort sitt. Den går på grym tomgång.   - jag kan inte berätta något om mitt nya jobb (eller åtminstone väldigt lite)- hur kul är det för er att läsa om mina fyrtioelva svängar på c...

Av Lina - 12 maj 2010 13:40

43 kvadratmeter bostad är fixad i stora staden från mitten av juni.   Åh! ...

Av Lina - 11 maj 2010 12:33

Just nu är det väldigt många bollar i luften, hela tiden, på jobbet. Roligt! Drar strax iväg på planeringskonferens, ska bli spännande. Kanske jag får ännu mer att göra? :)I övrigt har jag huvudet fullt av snurr i vanlig ordning, vill gärna komma...

Ovido - Quiz & Flashcards