Alla inlägg den 14 juli 2008

Av Lina - 14 juli 2008 17:09

Så var äntligen väntan över, idag när vi kom till flyget hade det kommit post. Tjoho! Så nu har vi fullt av glada soldater igen.

Jag blev också glad, jag fick brev från mina syskonbarn..! <3
Tack för det, Austrian Cargo.

(Men, jag väntar fortfarande på brev, så jag hoppas att du löst frimärksproblemet snart..?)

Annars är det väldigt varmt här. Det är ungefär det som händer. Varmt, varmt och...varmt. Vi har haft sol sen förra lördagen, så jag börjar nästan, men bara nästan, tröttna på solsken. Weird men sant.

Igår skulle vi ha åkt och hälsat på Chris, min amerikanske vän, men vi blev bitna av "latmasken" och orkade inte åka, utan vi ramlade förbi på Main för lite shopping och sen hem. Jag var tvungen att ta en stödvila eftersom jag varit ute och slarvat till kl 1.30 på natten. Hm. Jag jobbade i mässen på lördag kväll och krängde öl, sen blev det så att jag blev kvar efteråt och pratade eftersom sällskapet var så förträffligt.

Söndag morgon började med att jag hårdlindade min fot och begav mig ut på långa rundan (2 h 20 min) med Stina. Kom hem med en öm men helt okej fot samt en bonnbränna som inte är att leka med.
På kvällen var det på med stödlindan igen för då körde vi spinning. Hett som i... var det i tältet. Men vi knegade på under Marias ledning, kom ut svettigare än någonsin.
Kvällen spenderades på rodelträning (ligga på rygg i soffan) och på att titta på Tjejligan för ungefär tjugonde gången... :)

Och bilden nedan kanske kräver en förklaring;
jag hoppade in och jobbade i main gate onsdag-torsdag.
Frivilligt. I kroppsskydd, stridsväst, full uniform, kängor och vapen, 36 grader i skuggan. Frivilligt som sagt.

Ja, jag har officiellt sålt mitt förstånd till Försvarsmakten.

Ovido - Quiz & Flashcards